Ελλάδα

Αγία Ζώνη ΙΙ: Ολοκληρώνεται η απάντληση – Δύο χρόνια φυλακή στον πλοίαρχο του «Lassea»

Έπειτα από τρεις εβδομάδες ολοκληρώνεται σήμερα η απάντληση των καυσίμων που έχουν απομείνει στις δεξαμενές του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.

Έπειτα από τρεις εβδομάδες ολοκληρώνεται σήμερα η απάντληση των καυσίμων που έχουν απομείνει στις δεξαμενές του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.

Η όλη διαδικασία αποδείχθηκε περιπετειώδης και υπέστη καθυστερήσεις καθώς έγινε σε δύο φάσεις επειδή στο δεξαμενόπλοιο «Lassea», το οποίο ανέλαβε πρώτο την απάντληση και στο οποίο έληξαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, εντοπίστηκαν τρεις μέρες μετά την επιχείρηση στις δεξαμενές έρματος 55 τόνοι πετρελαιοειδών για τα οποία δεν υπήρχαν παραστατικά.

Για τρεις ολόκληρες ημέρες η επιχείρηση απάντλησης των πετρελαιοειδών στο «Αγία Ζώνη ΙΙ» σταμάτησε εντελώς καθώς ο ιδιοκτήτης του προχώρησε σε καταγγελίες για το «Aegean Breeze I» που έλαβε εντολή από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά να συνεχίσει την απάντληση, ενώ για το ζήτημα παρενέβη και ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Κουρουμπλής. Τελικά την απάντληση ανέλαβε να ολοκληρώσει το «Σύρος».

Έως τώρα, από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο έχουν συνολικά απαντληθεί 2.517 μείγματα πετρελαιοειδών.

Στο πετρελαιοφόρο «ΣΥΡΟΣ» έχουν φορτωθεί 984 κυβικά μέτρα πετρελαιοειδών και άλλα 1.533 κυβικά μέτρα στο πετρελαιοφόρο «Lassea» που εξακολουθεί να βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Περάματος, περιμένοντας οδηγίες από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές, για το πού θα αδειάσει τα καύσιμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η ανάλυση των καυσίμων που έχει στις δεξαμενές του το πετρελαιοφόρο «Lassea» , από το γενικό χημείο του κράτους, προκειμένου να διακριβωθεί για το αν πρόκειται για πετρελαιοειδή κατάλοιπα ή καθαρά, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία αδειάσματος σε αποθηκευτικές δεξαμενές.

Σημειώνεται ότι με προσωρινή εισαγγελική παραγγελία, τα καύσιμα είχαν χαρακτηριστεί αρχικά ως slops (πετρελαιοειδή κατάλοιπα).

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που είχε δώσει κατά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου το λιμενικό σώμα, το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Δύο χρόνια φυλακή στον πλοίαρχο του «Lassea» για το λαθραίο πετρέλαιο

Στο μεταξύ, σε φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε ο πλοίαρχος του «Lassea». Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά εκδίκασε χθες την υπόθεση, καθώς σε βάρος του πλοίαρχου και του α΄μηχανικού είχε ασκηθεί δίωξη για παραβίαση του τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος. Όπως έγινε γνωστό, ο α’ μηχανικός απαλλάχθηκε των κατηγοριών.

Παρά το γεγονός ότι οι συνήγοροι υπεράσπισης ζήτησαν αναβολή της υπόθεσης, καθώς δεν είχαν προλάβει, όπως υποστήριξαν, να ενημερωθούν για τις αναλύσεις των μιγμάτων των πετρελαιοειδών που είχε εντοπίσει το λιμενικό σώμα στις δεξαμενές έρματος, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το δικαστήριο.

Οι δύο ναυτικοί υποστήριξαν στην απολογία τους ότι η μικρή ποσότητα μιγμάτων πετρελαιοειδών που βρέθηκε στις δεξαμενές έρματος, προκλήθηκε από διαρροή που σημειώθηκε στη διάρκεια απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο Αγία Ζώνη ΙΙ νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.

Οι λιμενικοί από την πλευρά τους, υποστήριξαν στο δικαστήριο ότι για να αποδειχθεί ότι πρόκειται για διαρροή στη διάρκεια απάντλησης, θα πρέπει να αδειάσει από τα καύσιμα που έχει φορτώσει το «Lassea» από το ναυαγισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ» και να γίνει επιθεώρηση από επιθεωρητές.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, στη μία δεξαμενή έρματος βρέθηκε 98% νερό και 2% μίγματα πετρελαιοειδών και στην άλλη 1% μαζούτ και 10% πετρελαιοειδή, ενώ οι διαφυγόντες δασμοί εκτιμώνται γύρω στις 15.500 ευρώ.

Συνεχίζονται οι εργασίες απορρύπανσης

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε χθες το λιμενικό σώμα, στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση, και συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς ο καθαρισμός των ακτών στην ευρύτερη περιοχή του όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνοσούρας, από προσωπικό εκατόν τριάντα πέντε (135) ατόμων ιδιωτικών εταιρειών, με επτά πλυστικά μηχανήματα. Επίσης, δύτες έκαναν έλεγχο του βυθού.

Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση. Στο λιμανάκι της Αφροδίτης, συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού με απορροφητικά υλικά, ενώ στη θαλάσσια λουτρική εγκατάσταση «ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ», πραγματοποιείται και σήμερα ο καθαρισμός του αιγιαλού και της βραχώδους ακτογραμμής από συνεργείο ιδιωτικής εταιρείας.

Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου επιχειρούν συνολικά τριάντα έξι άτομα της αναδόχου εταιρείας, με πλυστικά και πιεστικά μηχανήματα.

Αναφορικά με τη θαλάσσια περιοχή του Αλίμου, στο Α’ και Β’ επίπεδο Αλίμου επιχειρούν δεκαοκτώ άτομα ιδιωτικής εταιρείας, τα οποία διενεργούν εργασίες καθαρισμού των ακτών.

Μπροστά από τις παραλίες των δήμων Αλίμου και Ελληνικού (και ειδικότερα της «Παλιάς Φαντασίας», του Ελληνικού Ναυτικού Ομίλου Αιγυπτιωτών, του ΕΛΚΕΘΕ, του Αγίου Κοσμά και του Αγίου Αλεξάνδρου), επιχειρούν συνολικά τριάντα εννέα άτομα ιδιωτικού συνεργείου με πιεστικά μηχανήματα, αντλίες και μπετονιέρα επεξεργασίας άμμου, ενώ η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιούμενη.

Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η-4η μαρίνα) όπου η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη, επιχειρεί συνεργείο με τρία πλυστικά μηχανήματα, αποτελούμενο από σαράντα άτομα, μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας και εθελοντές.

Στην εγκατάσταση «Αστέρας Γλυφάδας» η κατάσταση παρουσιάζει συνεχή βελτίωση. Επιχειρεί συνεργείο είκοσι επτά ατόμων της αναδόχου εταιρείας, πραγματοποιούνται εργασίες από έξι πλυστικά μηχανήματα, ενώ εντός της ημέρας αναμένεται να επιχειρήσουν επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, δύο αντλίες εκ των οποίων η μία του Πολεμικού Ναυτικού, τηλεκατευθυνόμενο φράγμα και συσκευή νέων τεχνολογιών.

Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και Λαγονησίου δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση, ενώ στο ξενοδοχειακό συγκρότημα «ΑΣΤΕΡΑΣ» Βουλιαγμένης, συνεχίζονται οι εργασίες καθαρισμού των ακτών από συνεργείο ιδιωτικής εταιρείας.

Χθες επιχειρούσαν από το λιμενικό σώμα τέσσερα σκάφη απορρύπανσης και δύο περιπολικά καθώς και επτά ιδιωτικά σκάφη, μεταξύ των οποίων και το πλοίο «ΑΚΤΕΑ» της EMSA.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο