Πολιτισμός

“Δεσποινίς Τζούλια” στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Το δραματικό έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» θα παρουσιάσει για τρεις παραστάσεις την Παρασκευή 29, το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου και την Κυριακή 1 Οκτωβρίου στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» το Θέαρο Μω.

Το δραματικό έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» θα παρουσιάσει για τρεις παραστάσεις την Παρασκευή 29, το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου και την Κυριακή 1 Οκτωβρίου στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» το Θέαρο Μω. Η παράσταση παίχτηκε πέρυσι τον χειμώνα στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Μώ σε σκηνοθεσία Κοσμά Χατζηιωαννίδη.

Πρόκειται για το μικρότερο αλλά ίσως το πιο αξιοσημείωτο απ’ τα δράματα του Στρίντμπεργκ. Είναι μια τραγωδία σε μια πράξη που γίνεται στην κουζίνα ενός εξοχικού σπιτιού ένα βράδυ του μεσοκαλόκαιρου.

Ο αρραβώνας της Δεσποινίδας Τζούλια μ’ έναν νέο της καλής τάξης έχει χαλάσει. Αρνείται να συνοδεύσει τον πατέρα της στους συγγενείς τους, μένει στο κτήμα και γιορτάζει την νύχτα του μεσοκαλόκαιρου με τους χωρικούς και το υπηρετικό προσωπικό.

Μια αρχαία διονυσιακή γιορτή που δέθηκε με την γιορτή γέννησης του Ιωάννη του Βαπτιστή. Η Δεσποινίς Τζούλια διασκεδάζει προσβάλλοντας υπηρέτες και χωρικούς, ιδιαίτερα τον Ζαν, τον υπηρέτη του πατέρα της. δίχως να αντιλαμβάνεται το μέγεθος της προσβολής.

Έτσι από μια ”ασήμαντη αφορμή” ξεκινάει ένα ανελέητο παιχνίδι που ξεγυμνώνει την ανθρώπινη φύση μέχρι τα ενδόμυχα της ψυχής. Δίχως σεβασμό, δίχως έλεος, τρεις ανθρώπινες υπάρξεις συγκρούονται σκορπίζοντας τα ηθικά, κοινωνικά, θρησκευτικά, πολιτικά, πνευματικά και ψυχικά θρύψαλα γύρω τους και στην προσπάθεια να τα περισυλλέξουν ξεσκίζει ο ένας την σάρκα του άλλου ξεδιάντροπα, άγρια, βίαια.

Η επαγγελματική πορεία του σκηνοθέτη Κοσμά Χατζηιωανίδη περνάει μέσα από μικρά και άγνωστα μα και μεγάλα και γνωστά Θέατρα διαφόρων χωρών Ελλάδα (Γερμανία-Σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Theatre auf Tour),"Αδελφοί Καραμαζώφ" του Ντοστογιέφσκι (Θέατρο "Βέμπο", Αθήνα, σε συνεργασία με τον Ρομάν Βικτιούκ), Ρωσία ("Ο δρόμος περνά από μέσα" του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, ΜΧΑΤ), όπου του δόθηκε η δυνατότητα να συνεργαστεί με σημαντικούς ανθρώπους του θεάτρου όπως τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, τον Κώστα Καζάκο, τον Όλεγκ Εφραίμοφ που έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δουλειά του.