«Εγώ τελείωσα την καριέρα μου, ήρθα (στη Θεσσαλονίκη) για εκκαθάριση (του ΟΑΣΘ) με όρους πλήρους διαφάνειας. Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιοποιήσω όλη την περιουσία μου και τη σύνταξη που παίρνω, ώστε μετά να τη συγκρίνουμε με το τι θα έχω όταν θα φύγω. Είμαι στη θέση αυτή αμισθί».
Αυτά δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Στέλιος Παππάς, κατά τη σημερινή τελετή παράδοσης-παραλαβής των καθηκόντων του από τη Διοίκηση του Χρήστου Στεφανίδη, παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παππάς επισήμανε, ότι δεν θα αυξηθεί το κόμιστρο για τα αστικά λεωφορεία, γιατί δεν είναι αυτό το πρόβλημα του Οργανισμού, ενώ συμπλήρωσε: «Δώσαμε αγώνες για τα δικαιώματα των εργαζομένων και δεν μπορώ να καταλάβω -ούτε να δεχτώ- πώς είναι δυνατόν να είναι απλήρωτοι εδώ και δύο μήνες (οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ)».
Κατά την παραλαβή των καθηκόντων του, ο κ. Παππάς, απευθυνόμενος στον προκάτοχό του Χρήστο Στεφανίδη, επισήμανε: «Θα περίμενα να βρω ένα πλάνο με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν και ζητήματα που πρέπει να τρέξουν άμεσα».
Από την πλευρά του, ο κ. Στεφανίδης τον διαβεβαίωσε ότι όλοι οι φάκελοι είναι στο γραφείο του και όλοι οι διευθυντές στη διάθεσή του και πρόσθεσε: «Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ, για πρώτη φορά στην ιστορία του, δεν εκλέγεται από τους μετόχους, αλλά ορίζεται από τον νόμο 4482 του 2017, που τον θεωρούμε αντισυνταγματικό και για τη μη εφαρμογή και ακύρωση του οποίου έχουμε προσφύγει στη δικαιοσύνη».
Από την πλευρά του, ο κ. Σπίρτζης ανέλαβε τη δέσμευση ότι δεν θα υπάρξει ξανά εποχή που οι εργαζόμενοι θα είναι απλήρωτοι, πρόσθεσε ότι οι θέσεις εργασίας τους είναι διασφαλισμένες και τόνισε ότι χρειάζεται εξορθολογισμός των μισθών, καθώς δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αποδοχές πολλών ταχυτήτων.
«Παύει η Θεσσαλονίκη να είναι πρωτεύουσα του παλαιοκομματισμού και του παρακράτους» είπε, ενώ χαρακτήρισε ως παράνομη την επέκταση της σύμβασης για τον ΟΑΣΘ που υπεγράφη επί Χατζηδάκη.
«Θέλουμε να δομήσουμε αστικές συγκοινωνίες για τους Θεσσαλονικείς, τους ανέργους και τα ΑμεΑ. Οι άνεργοι θέλω να μετακινούνται δωρεάν με την επίδειξη της κάρτας τους. Στόχος μας είναι να εκκαθαριστεί ο ΟΑΣΘ και να λειτουργήσει το αργότερο μέχρι 3/12/2019» πρόσθεσε.
Μετά την τελετή παράδοσης-παραλαβής, ο κ. Παππάς κάλεσε τους διευθυντές του ΟΑΣΘ και τους εκπροσώπους του συνδικάτου εργαζομένων σε συνάντηση, η οποία συνεχίζεται μέχρι αυτή την ώρα.
Μέγαρο Μαξίμου: Η ΝΔ επιλέγει να επιτεθεί με αήθη και συκοφαντικό τρόπο
Είναι κωμικοτραγικό η ΝΔ να εξαπολύει κατηγορίες για νεποτισμό, αναφέρει το Μέγαρο Μαξίμου, σχολιάζοντας την επίθεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ.
«Η Νέα Δημοκρατία επιλέγει να επιτεθεί με αήθη και συκοφαντικό τρόπο απέναντι σε έναν άνθρωπο, του οποίου η ιστορία και η πορεία, απέχει έτη φωτός από τα πρότυπα των κομματαρχών που συνήθιζαν να διορίζουν οι κυβερνήσεις της» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού και τονίζει:
«Ο Στέλιος Παππάς έχοντας πορεία δεκαετιών στο αριστερό και δημοκρατικό κίνημα και μια σημαντική επαγγελματική σταδιοδρομία στον ιδιωτικό τομέα, διατελώντας παράλληλα και πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, με καθολική αποδοχή από όλες τις παρατάξεις, αναλαμβάνει ένα κρίσιμο έργο.
Αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου στον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ. Με προσδιορισμένη τη χρονική διάρκεια της θητείας του, συγκεκριμένα καθήκοντα και χωρίς αμοιβή. Τίθεται επικεφαλής μιας προσπάθειας να καθαρίσει η “κόπρος του Αυγεία” που δημιούργησαν στον οργανισμό, αυτοί που για χρόνια απολάμβαναν τη στήριξη και την κάλυψη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Μία παράταξη η οποία διαχρονικά αποτελεί ιδιοκτησία συγκεκριμένων τζακιών και συνιστά συνώνυμο της οικογενειοκρατίας στην πολιτική ζωή του τόπου, είναι κωμικοτραγικό να εξαπολύει κατηγορίες για νεποτισμό», καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΔ: Τα βιογραφικά Παππά και Αργυρόπουλου τα καλύτερα… για το ΔΣ του ΟΑΣΘ
«Είμαστε σίγουροι ότι μεταξύ των εκατοντάδων βιογραφικών που υπεβλήθησαν για τη θέση του προέδρου του ΟΑΣΘ, αυτό του κ. Παππά ήταν το καλύτερο… Κατά σύμπτωση βέβαια ο κ. Παππάς είναι πατέρας του υπουργού και στενού φίλου του πρωθυπουργού, κ. Νίκου Παππά», απαντά η ΝΔ στο Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού.
Σε υστερόγραφό της προσθέτει: «Φανταζόμαστε ότι η επιλογή του κ. Ντίμη Αργυρόπουλου στο ΔΣ του ΟΑΣΘ έγινε για να επιβραβευθεί το δημοκρατικό του ήθος. Και αυτό γιατί όλοι θυμόμαστε την προτροπή του σε επίδοξους τρομοκράτες να "φυτέψουν" μία σφαίρα στον τότε υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα!».
ΠΑΣΟΚ: Και στον ΣΥΡΙΖΑ, πρώτα ο Παππάς ευλογεί τα γένια του
Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Παύλος Χρηστίδης, με αφορμή την τοποθέτηση του Στέλιου Παππά στη θέση του προέδρου του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ, έκανε το ακόλουθο σχόλιο:
«Ως φαίνεται και στο ΣΥΡΙΖΑ πρώτα ο Παππάς ευλογεί τα γένια του».
«Βάζουν πλάτη» για ποιοτικές συγκοινωνίες οι εργαζομένοι στον ΟΑΣΘ
Τη βούληση των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (OΑΣΘ) να «βάλουν πλάτη» και να κερδηθεί το στοίχημα που έχει βάλει η κυβέρνηση, μέσω της τοποθέτησης των νέων Διοικητικών Συμβουλίων σε ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ, εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Τονίζοντας ότι η σημερινή αλλαγή στην ηγεσία του ΟΑΣΘ σηματοδοτεί και τη νέα σελίδα στην οποία εισέρχονται οι αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη, ο κ. Τσερμενίδης μετέφερε τη θετική του εντύπωση από την συζήτηση που είχε σήμερα με τη νέα Διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση επισήμανε, ότι σήμερα στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 270 λεωφορεία, ενώ θα έπρεπε κανονικά να κυκλοφορούν στους δρόμους 420 και τον Σεπτέμβριο 525.
«Πρέπει κάποια πράγματα να τα τρέξουμε γρήγορα και έτσι πολλά από τα 360 λεωφορεία που βρίσκονται σήμερα σταθμευμένα λόγω και βλαβών, σε άλλες περιπτώσεις μικρών και σε άλλες μεγάλων και δαπανηρών, να επιδιορθωθούν και να τεθούν στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Τσερμενίδης επισήμανε, ότι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, μετέβη στο συνδικάτο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και ανέλαβε εκ νέου τη δέσμευση ότι θα πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, ενώ προηγουμένως δήλωσε ότι θα δοθεί και φέτος η διαφορά του ΦΠΑ στον Οργανισμό, που λαμβάνει με 13% και πληρώνει με 26%.
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης, κατά τον πρόεδρο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, επεσήμανε στους εργαζόμενους, ότι είναι διασφαλισμένες οι εργασιακές σχέσεις και θα υπάρξει νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, όπως και ότι «κανένας δεν θα χάσει τη δουλειά του».
Νωρίτερα ο υπουργός, κατά την τελετή παράδοσης- παραλαβής του ΟΑΣΘ, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ευχαριστώ τη ΝΔ που οι απόψεις της ταυτίζονται με αυτές της απερχόμενης διοίκησης του Οργανισμού». Έδωσε δε την υπόσχεση στους Θεσσαλονικείς, ότι θα δουν το φως της δημοσιότητας όσα έγιναν την περίοδο από το 1957 μέχρι και σήμερα στον Οργανισμό, όπως και «από σήμερα και στο εξής».
Προς πρωτοκόλληση εισαγγελική παραγγελία
Ο μέχρι πρότινος πρόεδρος, Χρήστος Στεφανίδης, απευθυνόμενος, νωρίτερα, στον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, είπε ότι ζήτησε να πρωτοκολληθεί η εισαγγελική παραγγελία με την οποία ζήτησε αντίγραφα του συνολικού αρχείου του Τμήματος Προμηθειών του ΟΑΣΘ, αλλά και άλλα έγγραφα που έχουν σχέση με τη δράση του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
Στόχος είναι να διασφαλιστεί, όπως σημείωσε ο κ. Στεφανίδης, «αφενός μεν η πιθανότητα αλλοιώσεων ή απώλειας των προαναφερομένων εγγράφων, αφετέρου με στοιχεία να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τυχόν ποινικής ή πειθαρχικής φύσεως απόδοση κατηγοριών σε βάρος μας και να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας» (σσ έχουν προηγηθεί τηλεγραφήματα για τις τελετές παράδοσης-παραλαβής καθηκόντων στον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ).
ΣΥΡΙΖΑ: Όσο διαμαρτύρονται, τόσο περισσότερο εκτίθενται
«Με τον ορισμό της διοίκησης του νέου συγκοινωνιακού φορέα της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται η προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας μας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει:
«Οι εκπρόσωποι των πολιτικών δυνάμεων που έχουν βαρύτατες ευθύνες για το καθεστώς παρανομίας, διαπλοκής, σκανδάλων, κακοδιαχείρισης του ιδιωτικού πλην κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ, που συντηρήθηκε επί 6 δεκαετίες, όσο διαμαρτύρονται, τόσο περισσότερο εκτίθενται, απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Η υπαγωγή υπό δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός σύγχρονου φορέα δημόσιων συγκοινωνιών για τη Θεσσαλονίκη, προς όφελος των ανέργων, των ΑμΕΑ, όλων των πολιτών, που όλα αυτά τα χρόνια ταλαιπωρούνταν, για να πλουτίζουν διάφοροι «ημέτεροι».
Όσο για τον ορισμό του Στέλιου Παππά, πρώην προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου, και ιστορικού στελέχους της Αριστεράς, στη θέση του προέδρου του υπό εκκαθάριση Οργανισμού, είναι φανερό ότι ο πανικός τους για τα αποτελέσματα του διαχειριστικού ελέγχου, δεν μπορεί να κρυφτεί. Άλλωστε, αποτελεί τουλάχιστον ανέκδοτο να μιλάει για οικογενειοκρατία η ΝΔ της οικογένειας Μητσοτάκη, με τη γνωστή στο πανελλήνιο ιστορία νεποτισμού και αξιοποίησης του δημόσιου και τραπεζικού χρήματος, που ξεκινά από τον προηγούμενο αιώνα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ