Τουρισμός

Booking.com: Τι απασχολεί το μυαλό των ταξιδιωτών την πρώτη ημέρα των διακοπών;

Ενας στους 20 δεν καταφέρνει να μπει ποτέ σε διάθεση διακοπών.

To ένα τρίτο (29%) των ταξιδιωτών παραδέχεται ότι την πρώτη ημέρα των διακοπών ανησυχεί μήπως κάτι πάει στραβά και το 39% πιστεύει ότι το πρώτο 24ωρο των διακοπών περνάει χωρίς να το καταλάβουν.

Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της booking.com σε δείγμα 18.000 ατόμων από 25 χώρες, σύμφωνα με την οποία οι σύγχρονοι ταξιδιώτες δυσκολεύονται να μπουν σε διάθεση διακοπών.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι o χρόνος εξοικείωσης με τη διάθεση διακοπών ποικίλει ανάλογα με διάφορες παραμέτρους:

Το κατάλυμα παίζει τεράστιο ρόλο με έναν στους 4 να αναφέρουν ότι μπαίνουν σε διάθεση διακοπών μόλις φθάσουν σε αυτό.

Για άλλους, η φυσική ανάγκη για απόδραση και ξεκούραση είναι σημαντικότερα, επομένως η μεταβατική φάση είναι μετά τον πρώτο ύπνο (14%).

Το 12% αναφέρει ότι μπαίνει στο κλίμα των διακοπών μόλις αδειάσει τις αποσκευές.-το 8% ανέφερε ότι μεταφέρεται σε άλλη διάθεση μετά την πρώτη ημέρα διακοπών.

Ενας στους 20 δεν καταφέρνει να μπει ποτέ σε διάθεση διακοπών.

Το πρώτο 24ωρο των διακοπών, ένας στους 5 δεν έχει καταφέρει να διώξει εντελώς τις ανησυχίες τους 

Το 13% πιστεύει ότι ενδείκνυται για χαλάρωση και ξεκούραση. 

Σχετικά με όσους δυσκολεύονται να μπουν σε διάθεση διακοπών, ένας στους 5 ανησυχεί για το σπίτι (είτε επειδή το άφησε είτε επειδή νιώθει άσχημα που άφησε πίσω κατοικίδια) και το 16% προσκολλάται υπερβολικά με την τεχνολογία ή παραμένει συνδεδεμένο με άτομα από τον τόπο κατοικίας του στα social media.

Το 15% διαμαρτύρεται για το κόστος των διακοπών (το ποσοστο αυτό ανεβαίνει στο 20% για τις ηλικίες 18-34), και το 14% ανησυχεί για τη δουλειά.

Το 11% αγχώνεται για το τέλος των διακοπών πριν ακόμη αρχίσουν και το 18% των ηλικιών 18-34 ανησυχεί ότι δεν έκανε επαρκή προγραμματισμό των διακοπών.

Ο καλός καιρός είναι ο κυριότερος παράγοντας που βοηθά τους ταξιδιώτες (51%) να νιώσουν ότι βρίσκονται σε διακοπές. Το κατάλυμα βοηθά στο 40% των ταξιδιωτών (47% στις ηλικίες άνω των 55), η αίσθηση οικειότητας στο κατάλυμα (29%) και η φιλόξενη υποδοχή στο ξενοδοχείο (24%). Το 22% ανέφερε ότι αισθάνεται καλύτερα με τη χρήση του Wi-Fi.

Από το σύνολο των 118 εκατ. πραγματικών κριτικών στην πλατφόρμα, η έννοια της ζεστής υποδοχής στο κατάλυμα, εκτιμάται ιδιαιτέρως από τους Ιταλούς, τους Βρετανούς, τους Γάλλους, τους Ισπανούς και του Κινέζους.

Από όσους ζητούσαν θερμή υποδοχή στο κατάλυμα, οι κορυφαίες επιλογές στην Booking.com ήταν:

Elite Guest House, Mostar (Βοσνία και Ερζεγοβίνη)Hotorinite, Yamanakako (Ιαπωνία)Al Piazza Marina B&B, Palermo (Ιταλία)Villa Noctis, Ravenna (Ιταλία)Kazanskoye Podvorye Hostel, Kazan (Ρωσία)Το 38% ανέφερε ότι το πρώτο 24ωρο είναι οι πιο αξιομνημόνευτες στιγμές του ταξιδιού.