Οικονομία

Ακτοπλοΐα: Για 7η συνεχή χρονιά μειώνεται η επιβατική κίνηση

Αντίθετη πορεία παρουσιάζει η μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων.

Καθοδική πορεία έχει η επιβατική κίνηση για την ελληνική ακτοπλοΐα. Από το 2009 έως και το 2016 η μείωση αγγίζει σε ποσοστό το 46% και αφορά το μεταφορικό έργο των εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών και της HSW σε Ελλάδα και Αδριατική.

Όπως επισημαίνεται σε έρευνα της XRTC «αν και η μείωση για το 2016 είναι της τάξης του 6%, από το 2009 έως το 2016 το μεταφορικό έργο των επιβατών έχει μειωθεί συνολικά κατά 46%. Στην ελληνική αγορά όλες οι εταιρίες παρουσιάζουν μείωση στο μεταφορικό έργο των επιβατών εκτός από την ΑΝΕΚ που φαίνεται ελαφρώς αυξημένο.

Η ATTICA και MINOAN έχουν μείωση 8% ακολουθούμενες από την HELLENIC SEAWAYS με 5%».

Σύμφωνα με τα στοιχεία στην αγορά της Αδριατικής όλες οι εταιρείες παρουσιάζουν μικρή μείωση της διακίνησης των επιβατών, ενώ η ελληνική σημαία έχει χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, με αποτέλεσμα τόσο η Hellenic Seaways όσο και οι Μινωικές να αποχωρήσουν από την αγορά της Αδριατικής. Η Hellenic Seaways το 2016 και οι Μινωικές αρχές του 2017.

Αναλυτικά:

ANEK (-1%)ATTICA (-5%)MINOAN (-4%)

Αύξηση στα αυτοκίνητα

Αντίθετη πορεία παρουσιάζει η μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων.

«Η αύξηση του μεταφορικού έργου των αυτοκινήτων αποδεικνύει ότι η τιμολογιακή πολιτική των εταιριών έχει θετική ανταπόκριση από τους χρήστες των ι.χ.

Η αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων σε ποσοστό 10% σε αντίθεση με την κίνηση των επιβατών προφανώς δείχνει ότι πολλοί επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς στέλνοντας τα αυτοκίνητα ασυνόδευτα με τα πλοία».

Αναλυτικά: HSW (19%), ATTICA (7%), ANEK (4%), MINOAN (4%).

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην αγορά της Αδριατικής, όπου το σύνολο των εταιρειών παρουσιάζει αύξηση στη διακίνηση αυτοκινήτων της τάξης του 11%. Αναλυτικά: ATTICA (8%), ANEK (12%), MINOAN (12%).

Τα φορτηγά

Η εικόνα στην κίνηση των μεταφορικού έργου των φορτηγών παρουσιάζει διαφορετική εικόνα από τις δυο παραπάνω κατηγορίες την περίοδο 2015-2016. Η αύξηση που παρουσιάζει η ελληνική αγορά έρχεται ως απόρροια της ανοδικής τουριστικής κίνησης ενώ η μείωση που παρουσιάζεται στην Αδριατική αποτελεί απόδειξη της πτώσης των εξαγωγών.

Στην ελληνική αγορά η κίνηση των φορτηγών συνεχίζει την ίδια ανοδική τάση του 2015 της τάξης του 6%. Εξετάζοντας τα επιμέρους μεγέθη των εταιριών στην Ελλάδα: ATTICA (11%) HSW (5%) ANEK (1%) MINOAN (1%).

Η αγορά των φορτηγών στην Αδριατική δεν ακολουθεί την τάση της εγχώριας αγοράς αφού παρουσιάζει μείωση της τάξης του 6%. Αναλυτικά: MINOAN (-5%) ANEK (-8%) ATTICA (-2%).