Ακουμπισμένος στο γραφείο του και με αγέρωχο βλέμμα που κοιτάζει μπροστά, ο Εμανουέλ Μακρόν διένειμε την Πέμπτη την επίσημη φωτογραφία του, η οποία θα πρέπει να κρεμαστεί σε όλα τα δημαρχεία της Γαλλίας, τα αστυνομικά τμήματα, τις νομαρχίες και τις πρεσβείες. Το πορτρέτο φωτογράφησε η προσωπική του φωτογράφος Soazig de la Moissonnière.
Ο καθηγητής επικοινωνίας Φιλίπ Μορό Σεβρολέ δήλωσε ότι ο Μακρόν μιμείται στο πορτρέτο του τον Μπαράκ Ομπάμα.
«Υπάρχει μια αμερικανική έμπνευση, όπως πάντα στην επικοινωνία του Εμανουέλ Μακρόν. Η φωτογραφία θυμίζει έντονα τα επίσημα πορτρέτα του Μπαράκ Ομπάμα, με σημαίες στην κάθε πλευρά του προέδρου και το παράθυρο στο βάθος» δήλωσε ο Σεβρολέ.
Για πρώτη φορά, ένας γάλλος πρόεδρος ακουμπάει τα χέρια του στο γραφείο του με δυναμικό τρόπο, σαν μια επίδειξη δύναμης, σε αντίθεση με τους περισσότερους πρώην προέδρους της Γαλλίας που κρατούσαν κάτι στα χέρια τους, όπως ένα βιβλίο, ή άφηναν τα χέρια στο πλάι.
“Διαθέτει μια ισορροπία ανάμεσα στο επίσημο στάτους του προέδρου και σε κάτι άλλο, πιο προσβάσιμο”
Η άλλη μεγάλη διαφορά είναι ότι η πόζα δεν είναι αυστηρή: ένα μικρό, σχεδόν αδιόρατο μειδίαμα στα χείλη του Μακρόν, όπως ανέλυσε ο Ντιμίτρι Μπεκ, διευθυντής φωτογραφίας του περιοδικού Polka στο κανάλι BFMTV.com.
«Μπορεί να μοιάζει χαλαρός, αλλά διαθέτει μια ισορροπία ανάμεσα στο επίσημο στάτους του προέδρου και σε κάτι άλλο, πιο προσβάσιμο, το οποίο αντιστοιχεί στην γενιά και στην ηλικία του, σαν να απευθύνεται στους Γάλλους», τονίζει.
Επίσης, έχει σημασία το ότι ο Μακρόν δεν κάθεται στο γραφείο του, αλλά ακουμπάει σε αυτό.
“Δεν είναι μια παλιομοδίτικη στάση όπως του Σαρλ ντε Γκολ ή μια αμήχανη, όπως του Νικολά Σαρκοζί”, προσθέτει ο Μπεκ “είναι η εικόνα του προσώπου και της ανόδου του”.
Σαν… πίνακας του Σαλβαντόρ Νταλί
Αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά, καμία λεπτομέρεια του προεδρικού πορτρέτου δεν αφέθηκε στην τύχη, σε σημείο που θυμίζει… πίνακα του Νταλί από τους συμβολισμούς από τους οποίους βρίθει.
Πάνω στο χρυσό γραφείο του Εμανουέλ Μακρόν βρίσκονται τρία βιβλία, ένα πρες παπιέ χρυσό που καταλήγει σε μορφή γαλλικού κόκκορα, ένα ρολόι που δείχνει 20:20 και δύο κινητά.
Το ρολόι είναι του γραφείου όπου γίνονται τα υπουργικά συμβούλια, ενώ τα βιβλία είναι προσεκτικά επιλεγμένα καθώς σημαίνουν κάτι για μια πολύ μεγάλη μερίδα Γάλλων -ειδικά ψηφοφόρων του: το «Κόκκινο και Μαύρο» του Σταντάλ, οι «Γήινες Τροφές» του Αντρέ Ζιντ και «Αναμνήσεις από τον πόλεμο» του Σαρλ ντε Γκολ, το οποίο είναι ανοιχτό.
«Είναι μια φωτογραφία πολύ διανοουμενίστικη, την οποία κάποιοι σκέφτηκαν και δούλεψαν. Η αναφορά στον ντε Γκολ είναι εξάλλου πανταχού παρούσα από την αρχή της θητείας του Μακρόν. Είναι μια φωτογραφία η οποία φέρει μέσα της την κληρονομιά και την λογοτεχνική παράδοση, την οποία πρώτος λάνσαρε ο Φρανσουά Μιτεράν με την κατασκευή της βιβλιοθήκης του Παρισιού».
Αλλά παρά τις αναφορές στην παράδοση και στον ιδρυτή της 5ης γαλλικής δημοκρατίας, η εικόνα του Μακρόν παραμένει σύγχρονη. Αυτό δείχνουν τα δύο κινητά αλλά και η θέα στους κήπους του προεδρικού μεγάρου, μέσα από το ανοιχτό παράθυρο.
“Αυτή η φωτό πέρασε από ισχυρό φωτοσόπ επί τρεις ημέρες”, καταλήγει με νόημα η εφημερίδα Le Figaro.