Η σωστή φροντίδα θα επιφέρει και την καλύτερη αποτελεσματικότητα του.
Όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν μερικά από τα μυστικά που κρύβει η συντήρησή του.
Για παράδειγμα:
– Πρέπει να τηρείται το πρόγραμμα αλλαγών του ψυκτικού υγρού (συνήθως κάθε τρία χρόνια), αλλά και η αντικατάσταση του φίλτρου μικροοργανισμών (ανά 20.000 ή 30.000 χλμ.), όπως και του φίλτρου γύρης. Πάντα σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή.
– Είναι σκόπιμο να παρακολουθείται τακτικά η στάθμη του φρέον, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες. Σημειωτέον, πως αν υπάρξει διαρροή, το όλο σύστημα απειλείται με καταστροφή.
– Σε κάθε προγραμματισμένο σέρβις, καλό είναι να πραγματοποιείται έλεγχος των σωληνώσεων του κλιματιστικού για πιθανές φθορές ή “ύποπτους” θορύβους.
– Να μην τίθεται σε αχρηστία το κλιματιστικό για πολύ καιρό. Μια φορά το μήνα πρέπει να δουλεύει για τουλάχιστον 20 λεπτά.
– Πριν το όχημα ακινητοποιηθεί, το σύστημα πρέπει να απενεργοποιείται και να ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας, ώστε να φεύγει η υγρασία που δημιουργείται γύρω από τον εξατμιστή.
– Τέλος η επιλογή της “ανακύκλωσης” δεν είναι σωστό να χρησιμοποιείται όταν οι επιβάτες καπνίζουν ( σαφώς, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας δεν επιτρέπεται το κάπνισμα), διότι τα κατάλοιπα του καπνού επικάθονται στον εξατμιστή, μειώνοντας σταδιακά την απόδοση του κλιματιστικού.