Αυτοκίνητο

Συντήρηση Κλιματισμού: Για να μην “καείτε”

Το κλιματιστικό τόσο στα ΙΧ όσο και στα επαγγελματικά οχήματα είναι το εξάρτημα του αυτοκινήτου, το οποίο έχει και το μεγαλύτερο βάρος …εργασίας τώρα το καλοκαίρι. Ιδιαίτερα αυτές τις «καυτές» ημέρες, το air condition στο αυτοκίνητο πρέπει να είναι μάχιμο και σε αρίστη …φόρμα!

Η σωστή φροντίδα θα επιφέρει και την καλύτερη αποτελεσματικότητα του.

Όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν μερικά από τα μυστικά που κρύβει η συντήρησή του.

Για παράδειγμα:

– Πρέπει να τηρείται το πρόγραμμα αλλαγών του ψυκτικού υγρού (συνήθως κάθε τρία χρόνια), αλλά και η αντικατάσταση του φίλτρου μικροοργανισμών (ανά 20.000 ή 30.000 χλμ.), όπως και του φίλτρου γύρης. Πάντα σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή.

– Είναι σκόπιμο να παρακολουθείται τακτικά η στάθμη του φρέον, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες. Σημειωτέον, πως αν υπάρξει διαρροή, το όλο σύστημα απειλείται με καταστροφή.

– Σε κάθε προγραμματισμένο σέρβις, καλό είναι να πραγματοποιείται έλεγχος των σωληνώσεων του κλιματιστικού για πιθανές φθορές ή “ύποπτους” θορύβους. 

– Να μην τίθεται σε αχρηστία το κλιματιστικό για πολύ καιρό. Μια φορά το μήνα πρέπει να δουλεύει για τουλάχιστον 20 λεπτά.

– Πριν το όχημα ακινητοποιηθεί, το σύστημα πρέπει να απενεργοποιείται και να ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας, ώστε να φεύγει η υγρασία που δημιουργείται γύρω από τον εξατμιστή.

– Τέλος η επιλογή της “ανακύκλωσης” δεν είναι σωστό να χρησιμοποιείται όταν οι επιβάτες καπνίζουν ( σαφώς, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας δεν επιτρέπεται το κάπνισμα), διότι τα κατάλοιπα του καπνού επικάθονται στον εξατμιστή, μειώνοντας σταδιακά την απόδοση του κλιματιστικού.