Όπως και στην περίπτωση του Dorsoduro, η Aprilia αύξησε τον κυβισμό του Shiver δίνοντας μια τονωτική ένεση σε ροπή και ιπποδύναμη.
Το Aprilia Shiver 900 βελτιώνει τις επιδόσεις του μοντέλου χάρη στον νέο κινητήρα 900 V-2. Αυξάνει σε υψηλά για την κατηγορία του επίπεδα όχι μόνο την ισχύ αλλά, κυρίως, τη μέγιστη ροπή που επιτυγχάνεται για κάθε τιμή σ.α.λ. Περισσότερη δύναμη και πιο έντονη προσωπικότητα για απολαυστικές διαδρομές χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση και την ευκολία χειρισμού: δύο στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν το Aprilia Shiver.
Το νέο μοντέλο της Aprilia δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ξεχωριστή σχεδίαση. Από τους πλαϊνούς αεραγωγούς που αγκαλιάζουν το μπροστινό μέχρι το χαρακτηριστικό συμπαγές πίσω μέρος, με τις εξατμίσεις κάτω από τη σέλα. Οι νέες δομές – πλαϊνά καλύμματα του ρεζερβουάρ καυσίμου, πλαϊνά καπάκια, πίσω ουρά, μπροστινό φτερό – αναβαθμίζουν σε βάθος την αισθητική.
Ο νέος κινητήρας Euro 4 αναβαθμίστηκε στα 900 κ.εκ. από τα 750 κ.εκ. της πρώτης έκδοσης. Αυτή η αύξηση επιτεύχθηκε με μεγαλύτερη διαδρομή του εμβόλου, στοιχείο που ενισχύει τη ροπή της μοτοσυκλέτας ενώ η η ισχύς στον στρόφαλο υπερβαίνει τους 95 HP.
Η τιμή ροπής 90 Nm στις 6.500 σ.α.λ. που επιτυγχάνεται εξασφαλίζει αυθεντικά διασκεδαστική οδήγηση: αυτός ήταν και ο πρωταρχικός στόχος των τεχνικών της Aprilia κατά τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου. Καλύτερη απόδοση επιτυγχάνεται και χάρη στην τοποθέτηση νέων μπεκ ψεκασμού. Η αύξηση της πίεσης του ψεκασμού βελτιώνει την καύση, προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στη συμμόρφωση του κινητήρα με τα όρια ρύπανσης που προβλέπουν οι προδιαγραφές Euro 4, συνεισφέρει και το νέο σύστημα εξάτμισης με διπλό αισθητήρα οξυγόνου.
Ο πίνακας οργάνων έχει επανασχεδιαστεί εξ ολοκλήρου, και αποτελείται πλέον από υπερσύγχρονη οθόνη TFT, ώστε κάθε ένδειξη να είναι απόλυτα ευανάγνωστη. Η μεγάλη οθόνη 4,3 ιντσών (ίδια με αυτήν που χρησιμοποιήθηκε στις νέες εκδόσεις Aprilia RSV4 και Aprilia Tuono 1100 V4) εξασφαλίζει ότι όλες οι πληροφορίες προβάλλονται πάντα με σαφή και ευανάγνωστο τρόπο, χάρη και στην ικανότητά της να προσαρμόζει τα χρώματα φόντου και γραμματοσειράς ανάλογα με τις συνθήκες που εντοπίζει ο ανιχνευτής φωτός.
Καινούργιες είναι και οι σπορ ζάντες με τρεις διπλά μπράτσα, εμπνευσμένες από τον εξοπλισμό του Aprilia Tuono V4. Συμβάλλουν στη μείωση του βάρους κατά 0,9 kg μπροστά και 1,3 kg πίσω. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται δραστικά το γυροσκοπικό φαινόμενο. Οι νέες ζάντες τροχών εξοπλίζονται με ελαστικά 120/70 εμπρός και 180/55 πίσω.
Το σύστημα πέδησης, διαθέτει ABS δύο καναλιών και αποτελείται από ακτινωτές δαγκάνες που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Οι δύο μπροστινοί δίσκοι είναι διαμέτρου 320 mm, ενώ πίσω χρησιμοποιείται δαγκάνα μονού εμβόλου με δίσκο διαμέτρου 240 mm.