Αυτοκίνητο

Ταξίδι με αυτοκίνητο: Ώρα για ασφαλείς διαδρομές

Το ταξίδι με το αυτοκίνητο μας αποτελεί πάντα μια όμορφη – και ξεχωριστή κάθε χρόνο - εμπειρία. Όπως σε κάθε εποχή, έτσι και το καλοκαίρι οι αποδράσεις μας στις πανέμορφες παραλίες της χώρας μας επιβάλλουν πρωτίστως μια μικρή – αλλά ουσιαστική - προετοιμασία.

Η πρώτη αφορά την φόρτωση του αυτοκινήτου, εκεί, όπου δίνονται οι μεγαλύτερες «μάχες» ανάμεσα στους μπαμπάδες και τα παιδιά για το ποια αξεσουάρ, παιχνίδια και ρούχα θα παραμείνουν στο σπίτι ή όχι. Η οικονομία καυσίμου παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο, ιδιαίτερα αν έχουμε να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δώσουμε και στη διατροφή μας, όταν μάλιστα προβλέπεται να γράψουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα – και ώρες – στους αυτοκινητοδρόμους της χώρα μας.

6+1 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΤΩΣΗ

Η σωστή φόρτωση του αυτοκινήτου δεν σημαίνει μόνο ασφάλεια στον δρόμο αλλά και οικονομία στα καύσιμα. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι σε ένα υπερφορτωμένο αυτοκίνητο η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 25 – 30%! Αν μάλιστα συνδυαστεί και με μπαγκάζια στην οροφή – που αυξάνουν την αντίσταση του αέρα – τότε το σίγουρο είναι ότι ο δείκτης καυσίμου θα αρχίζει να κατεβαίνει ακόμη πιο γρήγορα. Σαφώς, στις διακοπές μας θέλουμε να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα μπορούμε. Για αυτό απαιτείται ένας σωστός υπολογισμός ώστε τα περιττά να μένουν στο σπίτι.

1. Οι βαλίτσες και οι υπόλοιπες αποσκευές ( μικρά νεσεσέρ, σακούλες κ.α) δεν θα πρέπει να εμποδίζουν την ορατότητα του οδηγού.

2. Τα βαριά αντικείμενα τοποθετούνται στο κάτω τμήμα του χώρου αποσκευών και πρέπει να ακουμπούν στα πίσω καθίσματα. 

3. Καλό είναι τα βαριά αντικείμενα για να μην γλιστρούν και να δένονται με ιμάντες ή και δίχτυα πρόσδεσης. 

4. Οι αποσκευές διακοπών (τσάντες, ψάθες παραλίας, στρώματα και φουσκωτές βάρκες) θα πρέπει να αποθηκεύονται με τρόπο που να γεμίζουν τον άδειο χώρο γύρω από τα βαρύτερα αντικείμενα – και όσο το δυνατόν πιο ‘πυκνά’.

Αποφεύγετε να φορτώνετε αντικείμενα πάνω από τη γραμμή των πίσω καθισμάτων.

Υπάρχει κίνδυνος να εκσφενδονιστούν και να τραυματίσουν τους επιβάτες σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.

5. Λόγω του βαρύτερου φορτίου, πρέπει να ρυθμίζεται η πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. 

6. Όταν ένα αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, έχει ως αποτέλεσμα το εμπρός τμήμα να ανασηκώνεται και τη νύχτα οι προβολείς του αυτοκινήτου να τυφλώνουν τους οδηγούς που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορία. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να ρυθμίζετε ανάλογα τη δέσμη. Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα η δέσμη ρυθμίζεται αυτόματα.

7. Μόλις φτάσουμε στον προορισμό μας ξεφορτώνουμε αμέσως τις βαλίτσες, αφού βάρος ίσον επιπλέον κατανάλωση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Μπορεί πλέον οι περισσότεροι οδηγοί να έχουν στραφεί στην πετρελαιοκίνηση ή σε πιο οικονομικά μοντέλα με μικρότερους κινητήρες, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοούμε τους κανόνες τις οικονομικής οδήγησης, που πάντα μας εξοικονομούν επιπλέον χρήματα στην τσέπη μας. Για αυτό το λόγο:

Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Ελαστικά με μειωμένη πίεση, σημαίνει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και αλλαγή της συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο καίει πάντα λιγότερη βενζίνη ή ντίζελ. Ένα μικρό σέρβις – σε λάδια, υγρά κ.α. – πάντα διασφαλίζει την απροβλημάτιστη λειτουργία του ΙΧ μας.

Εξοικειωθείτε με τον υπολογιστή ταξιδιού, που σας δείχνει τη μέση αλλά και τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Σε αρκετά αυτοκίνητα υπάρχει ένδειξη προειδοποίησης αλλαγής ταχύτητας, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου ενώ σε πιο μεγαλύτερα μοντέλα, υπάρχουν προγράμματα οδήγησης (όπως comfort, sport και eco), με το τελευταίο να ενδείκνυται για πιο οικολογική οδήγηση.

Χρησιμοποιείστε το σύστημα κλιματισμού με μέτρο και μην προσπαθείτε να επιτύχετε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στην καμπίνα.

Αλλάζουμε ταχύτητα χωρίς να περιμένουμε ο κινητήρας να αγγίξει τα κόκκινα. Για παράδειγμα στα ντίζελ, που η ροπή τους εμφανίζεται στις χαμηλές στροφές, η αλλαγή σχέσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ..

Αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις.

Κρατούμε σταθερή ταχύτητα και εκμεταλλευόμαστε –όπου υπάρχει- το Cruise Control.

Όχι νεκρά στις κατηφόρες. Στα περισσότερα νησιά που έχουν αρκετές κλίσεις στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου του, οι οδηγοί συνηθίζουν να αφήνουν να ρολάρει το αυτοκίνητο με «νεκρά». Αυτό είναι λάθος για πολλούς λόγους. Πρώτον, στο σύγχρονα αυτοκίνητα, η τροφοδοσία του κινητήρα με καύσιμο «κόβεται» μόνο αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, η ταχύτητα στο κιβώτιο παίζει και το ρόλο του φρένου, οπότε δεν φθείρονται και τα τακάκια.

Παιδιά στο ΙΧ: Ζώνες και παιχνίδια

Οι στάσεις, τα μικρά ηλεκτρονικά παιχνίδια και η ευχάριστη, παιδική μουσική ίσως να κρατήσει σε ηρεμία τους λιλιπούτειους συνοδοιπόρους κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Βασικός κανόνας: τα παιδιά κάθονται πάντοτε πίσω και δεμένα με τη ζώνη ασφαλείας – εφόσον έχουν το κατάλληλο ύψος και είναι ηλικίας πάνω από 3 – 4 ετών. Διαφορετικά, στο παιδικό κάθισμα. Ο συνοδηγός μπορεί να κρατά ενήμερα τα παιδιά για το πότε θα φθάσουν στον προορισμό τους – ώστε να μην γκρινιάζουν – και απαραίτητο να έχουν μαζί τους τα αγαπημένα τους ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο