Ο τουρίστας, από όποια χώρα της υφηλίου και εάν προέρχεται, σχεδιάζει και σκέπτεται τους χειμερινούς μήνες «την απόλυτη ικανοποίηση, χαλάρωση και εμπειρία που θα αποκομίσει από τις πολυπόθητες καλοκαιρινές διακοπές του», ανεξάρτητα εάν αυτές διαρκέσουν λίγες ημέρες ή μερικές εβδομάδες ή ακόμη περισσότερο.
Η βασική του επιθυμία είναι οι διακοπές του να είναι ανέμελες και μοναδικές, να είναι η ανταμοιβή του για τον κόπο εργασίας ενός έτους, σ’ ένα νέο περιβάλλον ή σε μια χώρα που επισκέπτεται για πρώτη φορά με την οικογένεια του ή με φίλους.
Η εμπειρία, η ευχαρίστηση και η άνεση της διαμονής του θα προσδιορίσει εάν ο προορισμός που επέλεξε θα γίνει για εκείνον η «Ιθάκη» του ή εάν θα πρέπει να γυρίσει και άλλα μέρη μέχρι να την ανακαλύψει.
Θέλω επίσης να επισημάνω τον ρόλο που θα παίξει σε αυτό και ο ξενοδόχος, ο οποίος θα πρέπει να προετοιμάσει την ξενοδοχειακή του μονάδα άρτια για να καλωσορίσει τους πρώτους επισκέπτες στο ξεκίνημα της σεζόν και να συνεχίσει την ομαλή λειτουργία στην διάρκεια του καλοκαιριού, χωρίς ατέλειες και ελλείψεις εις βάρος του πελάτη.
Οι προετοιμασίες συντήρησης περιλαμβάνουν, φρεσκαρίσματα σε δωμάτια, καθαρισμό και απολύμανση της δεξαμενής νερού και των κλιματιστικών μονάδων, έλεγχο στους πύργους ψύξης -προφύλαξη για την «νόσο των λεγεωνάριων»- συντήρηση σε κοινόχρηστους χώρους και στους χώρους αναψυχής καθώς και στην πισίνα (ή πισίνες) για μικρούς και μεγάλους όπου πρέπει να τηρούνται αυστηρά οι προδιαγραφές και νομοθεσίες για την ασφάλεια των επισκεπτών.
Καθημερινά, επιβάλλεται ο καθαρισμός και η χλωρίωση, καταγραφή της στάθμης ph (πρωί και απόγευμα), αναρτημένες πινακίδες στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα (το λιγότερο) με όλες τις οδηγίες «συμπεριφοράς» στον περιβάλλοντα χώρο της πισίνας, βάθος της «κολυμβητικής δεξαμενής» -όπως αναφέρεται στην άδεια λειτουργίας- ντουζιέρες για ντους πριν από την χρήση της πισίνας, σωσίβια, άγκιστρο διάσωσης, φορείο και φαρμακείο για τις πρώτες βοήθειες.
Πάνω από όλα είναι απαραίτητη η επίβλεψη από πτυχιούχο ναυαγοσώστη ή άτομα εκπαιδευμένα και πιστοποιημένα για διάσωση και παροχή πρώτων βοηθειών. Εάν δεν είσαι προετοιμασμένος για την ασφάλεια των πελατών του ξενοδοχείου, το ατύχημα παραφυλάει, είναι θέμα χρόνου να συμβεί.
Ατυχήματα στις πισίνες ή την παραλία των ξενοδοχείων είναι ο εφιάλτης κάθε ιδιοκτήτη ξενοδοχείου και διευθυντή. Συνήθως είναι η αρχή του τέλους για την επιχείρηση… Δυσφήμηση, ποινικές διώξεις, υπέρογκες αποζημιώσεις και ενοχές ακολουθούν του ατυχήματος.
Η ασφάλεια των επισκεπτών-πελατών στις ξενοδοχειακές μονάδες είναι το απόλυτο must, είναι ένα πολύ ζωτικό θέμα που δεν το αγνοείς, δεν το προσπερνάς, “you don’t cut corners”. Φροντίζεις να τηρείς όλες τις νομοθεσίες και κατασκευαστικές προδιαγραφές, να είσαι προνοητικός και όχι φειδωλός στο κόστος της τήρησης ασφάλειας!
Στον πρόλογο αναφέρθηκα στους χειμερινούς σχεδιασμούς του επισκέπτη γύρω από τις καλοκαιρινές του διακοπές, που για πολλούς είναι όνειρο ζωής και αναμνήσεων. Είναι τιμή μας που μας προτιμούν σαν προορισμό, είναι τιμή για την ξενοδοχειακή μονάδα που επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους, αρκεί να μην είμαστε η αιτία να τους γκρεμίσουμε αυτό τους το όνειρο.
Η σωστή και επαγγελματική λειτουργία του ξενοδοχείου, η μέριμνα για την ασφάλεια των ενοίκων και η ικανοποίηση της διαμονής τους, σηματοδοτεί μια επιτυχημένη, κερδοφόρα επιχείρηση με μέλλον και μακροβιότητα για την ιδιοκτησία και τους υπαλλήλους της.