Δήμοι Θεσσαλονίκης: Μέχρι 28 Απριλίου οι προτάσεις του για αστικές συγκοινωνίες
Μέχρι τις 28 Απριλίου θα καταθέσουν οι δήμοι της Θεσσαλονίκης τις προτάσεις τους στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Στη συνέχεια η ΠΕΔ-ΚΜ θα συνεδριάσει προκειμένου να ομαδοποιήσει τις προτάσεις και θα απαντήσει στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, τον οποίο παράλληλα θα καλέσει σε συνάντηση στη Θεσσαλονίκη. Αυτό έγινε γνωστό μετά τη συνάντηση των δημάρχων της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, στην έδρα της ΠΕΔ-ΚΜ, με αντικείμενο συζήτησης το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, διευκρίνισε ότι μετά τη σύσκεψη που είχε γίνει, παρουσία του υπουργού, τον περασμένο Ιανουάριο στο δημαρχείο Κορδελιού – Ευόσμου, οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης είχαν ζητήσει να τους σταλεί ένα κείμενο και πάνω σε αυτό να συζητήσουν και να διατυπώσουν τις προτάσεις τους. Το προσχέδιο εστάλη στις 5 Απριλίου, ενώ το υπουργείο ζητούσε την κατάθεση των προτάσεων των δήμων μέχρι τις 19 Απριλίου.
Ειδικότερα, ο κ. Κυρίζογλου ανέφερε ότι οι δήμοι θα πρέπει να συμμετέχουν στον συντονισμό του συγκοινωνιακού έργου, όμως, εξέφρασε προβληματισμούς για το αν μπορούν οι ΟΤΑ, με τα περιορισμένα οικονομικά τους, να συμμετέχουν στη διενέργεια του μεταφορικού έργου, που έχει μεγάλα επιχειρηματικά ρίσκα. Είπε, ακόμη, μεταξύ άλλων, ότι στο προσχέδιο δεν προβλέπεται καμιά αποφασιστική αρμοδιότητα των ΟΤΑ της Θεσσαλονίκης, απλά αναφέρεται η συμμετοχή τους σε ένα συμβούλιο, δεν υπάρχει καμία κοστολόγηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος και δεν αναφέρεται η πηγή της χρηματοδότησης για τη σύσταση του φορέα. Τόνισε, ότι το κείμενο μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτησης, όμως υπάρχει έδαφος για παρερμηνείες, απορίες και προβληματισμούς.
Διατύπωσε, επίσης, τον προβληματισμό δεδομένου ότι “η Αττικό Μετρό έχει μοναδικό μέτοχο το δημόσιο και είναι στο υπερταμείο και το μετρό της Θεσσαλονίκης ιδιοκτησιακά ανήκει στην Αττικό Μετρό, μήπως η όποια εταιρεία γίνει για την άσκηση του μεταφορικού έργου μπει και αυτή στο υπερταμείο”.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, τόνισε ότι οι αστικές συγκοινωνίες σε όλο τον κόσμο επιδοτούνται και η επιδότηση γίνεται από το κράτος. “Αν οι δήμοι είχαν οικονομική αυτονομία πιθανώς να συζητούσαμε να συμμετέχουμε και οικονομικά”, είπε. Χαρακτήρισε το κείμενο του προσχεδίου πρόχειρο και ασαφές και επισήμανε ότι δεν είναι δυνατόν να συζητούμε για αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και να ορίζονται τα μέλη του Δ.Σ. από το υπουργείο. Δήλωσε αντίθετος στο να είναι κρατικός ο φορέας που θα κάνει τις μεταφορές και πρότεινε ο εποπτεύων φορέας να προκηρύσσει διαγωνισμό στον οποίο να μετέχουν όσοι φορείς εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, είτε εντός, είτε εκτός Ελλάδας. Τόνισε, ακόμη, ότι πρέπει να υπάρξουν αποσαφηνίσεις σε πολλά σημεία του προσχεδίου, να διατυπωθούν προτάσεις από την ΠΕΔ – κατά άρθρο – και στη συνέχεια να προσκληθεί ο υπουργός για μια λεπτομερή συζήτηση.
Εξάλλου, ο Απόστολος Αντωνούδης, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔ-ΚΜ και δημοτικός σύμβουλος Πυλαίας – Χορτιάτη, επισήμανε ότι για πρώτη φορά υπουργός κάνει εξαντλητικό διάλογο πριν από τη διαβούλευση, ανέφερε ότι το κείμενο δεν δίνει πολλές απαντήσεις, ωστόσο, υπάρχουν δεσμεύσεις, σε ό,τι αφορά τις κόκκινες γραμμές που έθεσε η αυτοδιοίκηση και μεταβατικές διατάξεις που θα υπάρχουν στο νομοσχέδιο.
Τις απόψεις του κατέθεσε στη σύσκεψη των δημάρχων και ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μαγκριώτης, με την ιδιότητα του συντονιστή της Κίνησης “Προοδευτικοί Πολίτες για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας”. Όπως είπε, οι συγκοινωνίες θα πρέπει να είναι ποιοτικές και καθολικές, ενώ το εισιτήριο πρέπει να είναι επιδοτούμενο, ανάλογα με τις δυνατότητες του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας