Πολιτισμός

Ημερίδα με… οδηγό το «σχολείο με προσωπικότητα»

Οι όροι για την εισαγωγή και την ανάπτυξη της διαφοροποιημένης εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία συζητήθηκαν στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα: «Ανοίγοντας τους ορίζοντες της εκπαίδευσης: σχολείο με προσωπικότητα», που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

«Χρειαζόμαστε καινοτόμους πρωτοπόρους, όχι πιόνια και ρομπότ», είπε στον χαιρετισμό του ο Ευγένιος Τριβιζάς, υπέρμαχος της εισαγωγής της φαντασίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Η φαντασία δεν είναι δευτερεύον» τόνισε και πρόσθεσε ότι η εκπαίδευση «χρειάζεται να μπολιαστεί με χιούμορ, περιπέτεια και φαντασία».

Μάλιστα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναβίωση του ενδιαφέροντος των μαθητών, ακόμα και σε τάξεις του δημοτικού, στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, για το μάθημα των λατινικών, με αφορμή την έκδοση ενός βιβλίου εκμάθησης της γλώσσας, με ήρωα ένα ποντικάκι, αλλά και την εμπορική επιτυχία των βιβλίων του Χάρυ Πότερ, που τα ξόρκια του είναι στα λατινικά.

«Γιατί να μην μπορέσει να γίνει κάτι αντίστοιχο και με τα αρχαία;», αναρωτήθηκε και συνέχισε: «Η γνώση πρέπει να ενταχθεί σε μια εξελισσόμενη ιστορία για να εντυπωθεί, χωρίς να προσθέτει φόρτο στο μαθητή. Στόχος δεν είναι η μετάδοση φόρτου, αλλά η δημιουργία κινήτρων για να ενδιαφερθεί ο μαθητής, καθώς και η ανάπτυξη της φαντασίας, ώστε μετά να προβεί στην εκμετάλλευση της γνώσης».

Στη συνέχεια της ημερίδας, οι εισηγήσεις, πιο ειδικές, προσέγγισαν το ζήτημα της μετάβασης στο «σχολειό με προσωπικότητα», δηλαδή στη διαφοροποιημένη εκπαίδευση.