Αυτοκίνητο

Ford: Tα αυτόνομα έχουν δρόμο μπροστά τους

Η Ford πιστεύει ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα δεν είναι εύκολη υπόθεσητ, μιας και ο συντονισμός παραγωγής, ενσωμάτωσης των μοντέλων στους δρόμους σε συνδυασμό με τις πολύπλοκες λειτουργίες τους βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Ο Νίκος Λιβανός βρίσκει ενδιαφέροντα τα στοιχεία που έθεσε η Ford και κάποια από αυτά τα παραθέτει στο www.pagenews.gr.

Είναι από τις εταιρείες που εδώ και χρόνια δοκιμάζουν και λανσάρουν την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Η εταιρεία κατάφερε βήμα βήμα να δημιουργήσει πρωτίστως ένα ασφαλές περιβάλλον γύρω από την αυτόνομη οδήγηση και για αυτό το λόγο κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση στην κατάταξη των καλύτερων στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης στο πλαίσιο της ετήσιας, ανεξάρτητης έρευνας Navigant Research.

Συγκεκριμένα, η Ford ήρθε πρώτη ανάμεσα σε 18 εταιρείες αυτοκίνητης και τεχνολογίας από όλο τον κόσμο. Η Ford πιστεύει ότι το μεγάλο στοίχημα για την αυτόνομη οδήγηση, δεν είμαι μόνο η εξέλιξη του εξοπλισμού, του λογισμικού αλλά και το  ‘κλειδί’ είναι η ενσωμάτωση.

Πρόκειται για μια περίπλοκη υπόθεση, καθώς τα διάφορα τα ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα πρέπει να ‘μιλάνε’ μεταξύ τους, κάτι που απαιτεί εξέλιξη των δευτερευόντων ενεργοποιητών ελέγχου.  Επόμενη πρόκληση είναι η δυνατότητα παραγωγής των αυτόνομων οχημάτων. Μάλιστα, η Ford θεωρεί ότι αυτή τη διαδικασία δεν είναι εύκολη και καλεί τους αναγνώστες – πελάτες της να σεβαστούν την άποψη της, που κατασκευάζει αυτοκίνητα εδώ και 113 χρόνια!

Η Ford πιστεύει ότι στο μέλλον τα αυτόνομα οχήματα που θα καλύπτουν πολλά χιλιόμετρα,  θα μοιάζουν περισσότερα με τα σημερινά ταξί παρά με οχήματα ιδιωτικής χρήσης, με αποτέλεσμα η ποιότητα να παίζει κρίσιμο ρόλο για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην καταπόνηση της μεγάλης χρήσης.

Επίσης, τα αυτόνομα οχήματα αρχικά θα χρησιμοποιούνται σε υπηρεσίες μετακίνησης όπως σε στόλους ride hailing (μίσθωσης οχημάτων), ride sharing (κοινοχρησίας οχημάτων) ή package delivery (διανομής πακέτων). Για να ενταχθούν όμως σε μία υπηρεσία μετακίνησης και να παρέχουν στοιχεία όπως διεπαφή χρήστη και πλοήγηση από σημείο σε σημείο, είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας πάροχος υπηρεσιών. Το μέλλον λοιπόν των αυτόνομων οχημάτων φαίνεται ότι έχει πολύ δρόμο ακόμη.