Αυτοκίνητο

Αυτόνομα φορτηγά εναντίον …φορτηγατζήδων!

Κινδυνεύουν να μείνουν από δουλειά οι επαγγελματίες οδηγοί, αν συνεχιστεί η πρόοδος της αυτόνομης οδήγησης και στα φορτηγά; Ο Νίκος Λιβανός κρατάει προς το παρόν μικρό καλάθι, αν και η Mercedes-Benz βλέπει τον μελλοντικό νταλικέρη σε ρόλο επιτηρητή!

Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα, που η Mercedes-Benz δοκίμασε στην πράξη τα πρώτα φορτηγά με αυτόνομη οδήγηση, χωρίς ωστόσο ο οδηγός να μένει στο περιθώριο. Ήταν όντως κάτι πρωτοποριακό για επαγγελματικό όχημα, να βλέπεις δηλαδή τα πρώτα αυτόνομα φορτηγά σε πραγματικές συνθήκες. Η Mercedes-Benz συμμετείχε σε ένα πανευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα, μαζί με άλλες πέντε εταιρείες – ώστε να αξιολογηθούν τα πλεονεκτήματα χρήσης συρμών – ή καραβανιών – με την υιοθέτηση των αυτόνομων οχημάτων. 

Και φυσικά γεννάται το ερώτημα. 

Πόσο καλό κάνει η αυτόνομη οδήγηση στα φορτηγά; Σίγουρα, οι επαγγελματίες οδηγοί δεν κινδυνεύουν. Πρέπει να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ασχέτως αν το κρατούν ή όχι. Είναι θέμα οικολογίας και οικονομίας αναφέρουν οι ειδικοί της γερμανικής φίρμα που επισημαίνουν ότι χάρη στο σύστημα Highway Pilot η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου αγγίζει έως και το 10%. Επίσης, υπάρχει σημαντικό όφελος και στον τομέα της οδικής ασφάλειας, αφού το Highway Pilot Connect φρενάρει σε πιο σύντομο χρόνο το φορτηγό, απ ότι θα αντιδρούσε έναν οδηγός. Επίσης, δίνει την ευκαιρία στον επαγγελματία οδηγό, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων να ξεκουράζεται, και να λαμβάνει δράση μόλις πχ πλησιάζει σε πόλεις ή και στον τελικό προορισμό του.

Συγκεκριμένα, στον τομέα της ασφάλειας η Mercedes-Benz – και με γνώμονα ότι περίπου τα δύο τρίτα όλων των ατυχημάτων στην οδική κυκλοφορία οφείλονται σε πρόσκρουση και απρόσεκτη έξοδο από τη λωρίδα εξαιτίας της απροσεξίας ή και της υπνηλίας του οδηγού -. το Highway Pilot είναι καλύτερο από οποιονδήποτε οδηγό. Όπως αναφέρει η γερμανική φίρμα, βρίσκεται σε εγρήγορση, είναι συγκεντρωμένο και ψύχραιμο. Σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Έτσι, στο μέλλον ο επαγγελματίας οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, απλά, με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Actros διατηρείται με ακρίβεια στη λωρίδα κυκλοφορίας και στην ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν η απόσταση μειωθεί υπερβολικά ή εισέλθει στη λωρίδα άλλο προπορευόμενο όχημα, το φορτηγό επιβραδύνει.