Οικονομία

Η PUIG εξαγοράζει την APIVITA-το κοινό συναισθηματικό στοιχείο

''Βασιλικός γάμος'' μεταξύ του Ισπανικού και του Ελληνικού κολοσσού.

Στην τελική της ευθεία έχει τροχιοδρομηθεί η συμφωνία μεταβίβασης της πλειοψηφίας των μετοχών της APIVITA στη εταιρεία ισπανικών συμφερόντων PUIG που δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών. 

Κοινό, όσο και συμβολικό χαρακτηριστικό και των δύο εταιριών-πόλων της συμφωνίας, ο οικογενειακός τους χαρακτήρας και ως εκ τούτου, τα παραδοσιακά γνωρίσματα μιας επιχείρησης.

Ασφαλείς, μάλιστα, πληροφορίες μλούν για ολοκλήρωση της συμφωνίας, πριν το καλοκαίρι.

Ο ισπανικός κολοσσός γεννήθηκε το 1914 από τον Antonio Puig Castelló και μέχρι σήμερα δεσπόζει στον ”κόσμο” των αρωμάτων και των καλλυντικών. Το 1922 ”έβγαλε” το πρώτο κατά σειρά ”βαρύ πυροβολικό” των προϊόντων του, που αποτέλεσε και την αιχμή του δόρατος της ραγδαίας επέλασης της επιχείρησης, στην παγκόσμια αγορά. Πρόκειται για το διαβόητο κραγιόν Milady.

Επόμενος κομβικός σταθμός της αυτοκρατορίας, υπήρξε η σειρά ”Agua Lavanda Puig”, η οποία εύκολα και εμβληματικά ”κατορθώνει” να συνδέσει στην συνείδηση του ευρύτατου, πλέον, καταναλωτικού από όλον τον κόσμο, τη φίρμα και τα αρώματα της εταιρίας.

Στις μέρες μας και στην δεκαετία του ’80 η εταιρία κινείται, πια, με διαστρική ταχύτητα, κάνοντας το όνομά της αξιοζήλευτο από όλους τους ανταγωνιστές της-κολοσσούς, ανά τον κόσμο.

Σήμερα, φτάνει στην εν λόγω συμφωνία η οποία, μάλιστα, περιβάλλεται από ρήτρα εμπιστευτικότητας ως προς τους όρους της.

Η επένδυση της PUIG στην APIVITA έχει στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς εξασφαλίζονται μια σειρά από προϋποθέσεις, οι οποίες εξαρχής ήταν κεφαλαιώδους αξίας για την οικογένεια Κουτσιανά, που διατηρεί την καταστατική μειοψηφία, αλλά και το μάνατζμεντ. 

Παράλληλα εξασφαλίζεται η κεφαλαιακή επάρκεια της APIVITA – η οποία ενισχύεται κεφαλαιακά, δεδομένου ότι η είσοδος της PUIG θα γίνει με αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Η έδρα και η γραμμή παραγωγής της εταιρείας παραμένουν στην Ελλάδα, με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ερευνητικού εργαστηρίου και των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο.

Παράλληλα, όλες οι υφιστάμενες συνεργασίες της APIVITA θα συνεχιστούν και παρέχεται η ευκαιρία να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο, όπως οι συνεργασίες με μια ολόκληρη κοινότητα από παραγωγούς και καλλιεργητές σε όλη τη χώρα που εξασφαλίζουν την απόλυτη ιχνηλασιμότητα και εξαιρετική ποιότητα των πρώτων υλών της εταιρείας.

Σημαντικό κριτήριο στην επιλογή του στρατηγικού επενδυτή από πλευράς της οικογένειας Κουτσιανά, αποτέλεσε το γεγονός ότι παρά το μεγάλο μέγεθος της και την παγκόσμια παρουσία της, η PUIG παραμένει κατά βάση μια οικογενειακού χαρακτήρα και ιδιοκτησίας εταιρεία.

Σημαντική για την ολοκλήρωση της συμφωνίας ήταν η κατανόηση ότι η APIVITA παραμένει μία ελληνική εταιρεία, πιστή στη φιλοσοφία και στις αξίες, και στο διαφορετικό, αειφόρο μοντέλο επιχειρηματικότητας, που την ανέδειξε σε ολόκληρο τον κόσμο. Και φυσικά ο Νίκος Κουτσιανάς θα είναι ο νέος Πρόεδρος του ΔΣ και θα παραμείνει Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Όπως είναι γνωστό οι νέες αγορές στις οποίες εστιάζει το ενδιαφέρον της η APIVITA για την διετία 2016 -2017 ήταν και παραμένουν η Αγγλία και η Ιταλία, ενώ η εταιρεία σκοπεύει να εμβαθύνει την παρουσία της στις αγορές της Ιαπωνίας και της Κίνας. Εν τω μεταξύ, προσφάτως η APIVITA εγκαινίασε καταστήματα στο Άμστερνταμ, το Κίεβο, το Βουκουρέστι και στην Λευκωσία.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην εμβάθυνση αγορών στις οποίες μετράει πολυετή παρουσία όπως είναι το Χονγκ Κονγκ, όπου έχει 10 καταστήματα, η Ιαπωνία, στην οποία διαθέτει Joint Venture εταιρεία με 5 καταστήματα, η Ρουμανία και η Κύπρος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 37,8 εκατ. ευρώ και το ebitda στα 5,5 εκατ. ευρώ. Η αύξηση των πωλήσεων προέρχεται τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και από το εξωτερικό (16% και 20% αντιστοίχως).

Όπως είναι γνωστό η APIVITA συμπληρώνει 38 χρόνια ζωής – ιδρύθηκε το 1979 από τους φαρμακοποιούς Νίκη και Νίκο Κουτσιανά – και δραστηριοποιείται σε 15 χώρες, στην Κύπρο, στην Ισπανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Ρουμανία, την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Κροατία, την Ουκρανία και Βουλγαρία και πρόσφατα και στην Ιταλία, σε συνεργασία με αλυσίδες φαρμακείων αλλά και στον χώρο του retail με δικά της καταστήματα, στα πρότυπα του flagship καταστήματος The APIVITA Experience Store στο κέντρο της Αθήνας. Η εξαγωγική της δραστηριότητα αντιστοιχεί στο περίπου 30% των συνολικών της πωλήσεων.

Η APIVITA επενδύει στην επιστημονική έρευνα. Μεγάλο επίτευγμα του τμήματος Scientific Affairs της εταιρείας, είναι η συμμετοχή της εταιρείας με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο πρόγραμμα της Ε.Ε. Horizon 2020, το σημαντικότερο πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία που δρομολογήθηκε ποτέ.

Αυτή τη στιγμή συμμετέχει σε 10 ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συνολικά η APIVITA συνεργάζεται με 71 ιδρύματα σε 22 διαφορετικές χώρες, με την έρευνα να εστιάζεται κυρίως στα βότανα της ελληνικής φύσης, τα μελισσοκομικά προϊόντα, αλλά και τον υποθαλάσσιο χώρο της Μεσογείου. 

Μεγάλο επίτευγμα του τμήματος Scientific Affairs της εταιρείας, είναι η συμμετοχή της εταιρείας με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο πρόγραμμα της Ε.Ε. Horizon 2020, το σημαντικότερο πρόγραμμα της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία που δρομολογήθηκε ποτέ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο