Οικονομία

Ελλάδα: Αναγκαία η στροφή στον ποιοτικό Τουρισμό

Ο Θέμης Ζυμαράκης περιγράφει, αποκλειστικά στο www.pagenews.gr, την στροφή που πρέπει να κάνει η Ελλάδα στον ποιοτικό τουρισμό από το εξωτερικό.

Το ενδιαφέρον και η κινητικότητα που παρατηρείται τελευταία για την αγορά ξενοδοχειακών μονάδων στην πατρίδα μας, από γνωστές και μη διεθνείς ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είναι η καλύτερη αναγνώριση και επιβεβαίωση της δυναμικότητας της Ελλάδας ως σημαντικού τουριστικού προορισμού.

Πολυεθνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με εμπειρία στην ποιότητα διαμονής και φιλοξενίας και στην παροχή άρτιων υπηρεσιών, πασχίζουν για εγκαθίδρυση και απόκτηση του μεγαλύτερου δυνατού ποσοστού (Market positioning) στην αναγνωρισμένη Ελληνική τουριστική αγορά.

Η παρουσία τους πιθανόν να προβληματίζει τους Έλληνες ξενοδόχους, διότι είναι επιχειρήσεις που δίνουν βαρύτητα στις αναβαθμισμένες υπηρεσίες, στην ποιότητα διαμονής των πελατών και στο after sales service με αποτέλεσμα οι ικανοποιημένοι πελάτες που ήδη έχουν στο εξωτερικό να τους ακολουθούν πιστά στους νέους (Ελληνικούς) προορισμούς. Οι πελάτες αυτοί είναι στην πλειοψηφία τους με ανώτερη μόρφωση, με οικονομική άνεση, άποψη και με κοινωνικό status, ανήκουν δηλαδή στις τοπικές ελίτ.

Κατά την δική μου γνώμη, το ενδιαφέρον των αναγνωρισμένων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων να επενδύσουν στον Ελλαδικό χώρο, “it’s a good problem to have”. Είναι επιχειρήσεις προς μίμηση, εάν μπορέσουμε κι εμείς να προσεγγίσουμε τον τρόπο λειτουργίας τους, βελτιώνοντας τις κτιριακές υποδομές των τουριστικών καταλυμάτων, αναβαθμίζοντας τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες μας, εκπαιδεύοντας το προσωπικό σε (τουλάχιστον) ετήσια βάση και αναδεικνύοντας την γαστρονομία μας για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε «ποιοτικό τουρισμό», δηλαδή επισκέπτες με οικονομική άνεση και μόρφωση, άτομα που έχουν διαβάσει και γνωρίζουν την ιστορία της Ελλάδας και έρχονται με χαρά και ψυχολογικά ετοιμασμένοι να “ξοδέψουν” για το Ελληνικό τουριστικό προϊόν!

Έχουμε αναφέρει από την στήλη αυτή στο παρελθόν πως τουρισμός δεν είναι μόνο η διαμονή σε ένα δωμάτιο, η επιβίβαση σε ένα ταξί και η επίσκεψη σε ένα εστιατόριο. Εάν πραγματικά θέλουμε ποιοτικό τουρισμό στην πατρίδα μας, παράλληλα με την ιδιωτική πρωτοβουλία θα πρέπει να υπάρχει πιο έντονη και ενεργή η συμμετοχή – προσφορά της πολιτείας και ιδιαίτερα των δήμων. Ενδεικτικά, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στους δημόσιους χώρους, όλοι οι δρόμοι που κατασκευάζονται να είναι φιλικοί στην οδήγηση με επαρκή φωτισμό, τα πεζοδρόμια να είναι φιλικά και καθαρά για τους πεζούς και τα άτομα με ειδικές ανάγκες και η σήμανση να ακολουθεί τα διεθνή standards και τους διεθνείς κανόνες χαρτογράφησης (η αναγραφή σε διάφορες πινακίδες VEROIA ή VERIA ή VEREA είναι ένα κλασικό παράδειγμα σύγχησης για τον ξένο επισκέπτη).

Αυτές είναι ορισμένες σημαντικές λεπτομέρειες για το «εισιτήριο του ποιοτικού τουρισμού» και ο πρόλογος της ποιοτικής φιλοξενίας που θα “καθησυχάσει” τον επισκέπτη ότι «βρίσκεσαι σε μια πολιτισμένη χώρα», σε ένα αξιόλογο τουριστικό προορισμό. Η χώρα μας έχει τα φόντα να εξελιχθεί από τους καλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην υφήλιο, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση παρουσίας Ηγεσίας με Όραμα, μεράκι και επιμονή. Ακούγεται τόσο απλό, μα δυστυχώς είναι πια τόσο σπάνιο.