Χιονοπτώσεις ακόμα και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης σημειώνονται από το 11:00 της Τρίτης, με το οδόστρωμα ακόμη και κεντρικών οδών, όπως η παραθαλάσσια Λεωφόρος Νίκης, να έχει καλυφθεί το μεσημέρι από χιόνι, με αποτέλεσμα τα οχήματα να κινούνται με σχεδόν μηδενικές ταχύτητες. Με πολύ χαμηλές ταχύτητες κινούνται τα οχήματα και στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, ενώ η κυκλοφορία έχει διακοπεί στην οδό Κατσιμίδη και στην επαρχιακή οδό Χορτιάτη-Αγίου Βασιλείου.
Πρόβλημα παρουσιάζεται στην ανατολική είσοδο της Θεσσαλονίκης, όπου τα ΙΧ αυτοκίνητα που κατευθύνονταν προς το κέντρο της πόλης από τις ανατολικές περιοχές της Θεσσαλονίκης και τη Χαλκιδική ήταν το μεσημέρι “μπλοκαρισμένα” στο ύψος των “Πράσινων Φαναριών” επί περίπου μιάμιση ώρα. Στην Εγνατία Οδό, από το ύψος των διοδίων του Προφήτη μέχρι και το Δερβένι, τα οχήματα κινούνται με χαμηλές ταχύτητες, καθώς η αριστερή λωρίδα δεν χρησιμοποιείται και λειτουργούν κανονικά μόνο η μεσαία και η δεξιά.
Προβλήματα υπάρχουν και στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, όπου λόγω της χαμηλής ορατότητας και των ανέμων, κάποιες πτήσεις εκτρέπονται προς άλλους αερολιμένες. Καθυστερήσεις παρουσιάζονται στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, εξαιτίας του αποδυναμωμένου στόλου του, καθώς δεκάδες λεωφορεία παραμένουν κατ’ ανάγκη στα αμαξοστάσια, λόγω των προβλημάτων που προκαλεί ο παγετός στο σύστημα χειρισμού των θυρών τους.
Κλειστά από το πρωί είναι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) στην περιοχή της Θέρμης, ενώ και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ) τα μαθήματα διακόπηκαν μετά τη μία το μεσημέρι λόγω της χιονόπτωσης και του παγετού. Κλειστά παραμένουν και τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ κάποιοι Θεσσαλονικείς, κυρίως στ’ ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος, συλλέγουν αλάτι από τους δρόμους, προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν για τον αποχιονισμό των εξωτερικών χώρων των κατοικιών τους.
Αναλυτικότερα, καθυστερήσεις παρατηρούνται στα δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς περίπου 60 λεωφορεία είναι παροπλισμένα στα αμαξοστάσια. Το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα χειρισμού θυρών των οχημάτων “παγώνει” σε θερμοκρασίες κάτω από τους -5 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατό το άνοιγμα και κλείσιμο των πορτών για την επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Από το πρόβλημα επηρεάζονται όλες οι γραμμές, εκτός αυτών του κέντρου, ενώ προκειμένου να παραμείνουν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα λεωφορεία, γίνονται συχνότερες επισκέψεις στα αμαξοστάσια, ώστε να ανακτούν θερμοκρασία.
Στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, η χαμηλή ορατότητα και οι άνεμοι είχαν προκαλέσει μέχρι τις 12.30 το μεσημέρι την εκτροπή του δρομολογίου τεσσάρων πτήσεων, που επρόκειτο να προσγειωθούν στη Θεσσαλονίκη, αλλά χρειάστηκε να κατευθυνθούν προς την Αθήνα. Πρόκειται για τρεις επιβατικές πτήσεις, από Ντίσελντορφ, Στουτγάρδη και Άμστερνταμ και μία εμπορευματική από Αθήνα. Οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης είναι πάντως πλήρως λειτουργικοί, αφού πραγματοποιήθηκε απο-παγοποίησή τους με ειδικά υγρά.
Ο ολικός παγετός των τελευταίων 24ωρων είχε ως αποτέλεσμα να σπάσουν σωλήνες και να υπάρξουν προβλήματα υδροδότησης σε περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, ενώ προβλήματα καταγράφονται και στη θέρμανση νοικοκυριών που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Στον νομό Θεσσαλονίκης επιχειρούν αυτή τη στιγμή 30 εκχιονιστικά μηχανήματα “αλατιέρες”.