Στο μικροσκόπιο των Εισαγγελέων Διαφθοράς μπαίνει ο φάκελος της ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά το 2002.
Την υπόθεση της μεταβίβασης των ναυπηγείων ΕΝΑΕ στην γερμανική κοινοπραξία HDW/ Ferrostaal, αναμένει η επικεφαλής των εισαγγελέων Διαφθοράς, Ελένη Ράικου, μετά από στοιχεία που συγκέντρωσε η ανακρίτρια κατά της Διαφθοράς, Ηλιάννα Ζαμανίκα και ο επίκουρος ανακριτής, Γιώργος Ευαγγέλου, ερευνώντας τα εξοπλιστικά προγράμματα.
Η ανακριτική διαδικασία φαίνεται να αποκάλυψε στοιχεία από τα οποία προκύπτουν ενδείξεις ότι η πώληση των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrostaal, ενδέχεται να ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο, με ποσό που ξεπερνά τα 53 εκατομμύρια ευρώ.
Από τα στοιχεία των δύο ανακριτών Διαφθοράς φαίνεται να αναδεικνύεται μία «συγκυρία» που κρίνεται ύποπτη για την άλλοτε ισχυρή κρατική επιχείρηση, καθώς η γερμανική κοινοπραξία δεν κατέβαλε ποτέ το ποσό που είχε δεσμευθεί να καταβάλει ως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην ΕΝΑΕ, ενώ εντύπωση στους δικαστικούς λειτουργούς φέρεται να έχει προκαλέσει το γεγονός, πως στις 31 Μαΐου 2002, ημέρα της υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης, υπογράφηκε και η σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των γερμανικών υποβρυχίων. Από την ανακριτική διαδικασία προέκυψε, ότι η πώληση της ΕΝΑΕ έγινε χωρίς καμία διαφανή διαγωνιστική διαδικασία, αλλά και κατά παραβίαση των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιδιωτικοποίηση Εταιρειών που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.
Να σημειωθεί ότι οι συνθήκες υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο, χαρακτηρίζοντας μάλιστα παράνομη την επιλογή της προσφοράς της γερμανικής κοινοπραξίας.
Ο φάκελος των ανακριτών φαίνεται να έχει συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία προκύπτει πως οι εμπλεκόμενοι στην επίμαχη μεταβίβαση, δηλαδή στελέχη της ΕΝΑΕ, εργαζόμενοι, ΕΤΒΑ, αλλά και μέλη της τότε ελληνικής κυβέρνησης, έθεσαν συντονισμένα την γερμανική εταιρεία σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων διαγωνιζομένων, για να προτιμηθεί έναντι των αντιπάλων της, διευκολύνοντάς την σε αντιρρήσεις που είχε και προσφέροντάς της και συγκεκριμένα ωφελήματα. Αντίστοιχα, η γερμανική κοινοπραξία, έχοντας πλήρη γνώση και εικόνα για τα οικονομικά δεδομένα της ΕΝΑΕ (όπως εκκρεμείς συμβάσεις, χρέη, αλλά και παράνομες κρατικές ενισχύσεις) αξίωσε, και τελικά κατάφερε, να πάρει συγκεκριμένα ανταλλάγματα. Μεταξύ των πολλών ωφελειών, ήταν ότι αγόρασε την ελληνική επιχείρηση (ΕΝΑΕ) απαλλαγμένη από πρόστιμα, τόκους υπερημερίας και άλλες οφειλές. Επιπλέον, ανέλαβε και το πρόγραμμα επισκευής και εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων.
Οι ανακριτές πιθανολογούν πως η ενδεχόμενη ζημιά του Δημοσίου από την επίμαχη διαδικασία, είναι πιθανόν μεγαλύτερη από την αρχική εκτίμηση, καθώς από τα στοιχεία που διαθέτουν προκύπτει πως αν και βασικός σκοπός της ιδιωτικοποίησης δεν ήταν η είσπραξη του τιμήματος, αλλά η συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης και ο εκσυγχρονισμός των Ναυπηγείων, εντούτοις δεν προέκυψε κάτι τέτοιο, αφού τελικά τα Ναυπηγεία απαξιώθηκαν και χάθηκαν εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Έτσι, τις επόμενες ημέρες η δικογραφία για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων θα διαβιβαστεί στην κ. Ράικου, προκειμένου να ερευνηθούν τόσο οι συνθήκες μεταβίβασης των Ναυπηγείων στην γερμανική κοινοπραξία, όσο και ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες κάθε εμπλεκόμενου κρατικού αξιωματούχου στην όλη διαδικασία, μη εξαιρουμένων και πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στην Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης.
Η έρευνα των εισαγγελέων Διαφθοράς αρχικά θα αφορά το αδίκημα της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του Δημοσίου, ενώ αν εντοπιστούν ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων η δικογραφία θα διαβιβαστεί στην Βουλή.