Τεχνολογία

Προβλήματα για το “Super Mario Run”;

Αν και τα πρώτα τρία επίπεδα παρέχονται δωρεάν, τα υπόλοιπα 21 για να ξεκλειδώσουν απαιτούν πληρωμή 10 δολαρίων.

Το Super Mario Run, με το οποίο η Nintendo εισέρχεται δυναμικά στον κόσμο του mobile gaming, ίσως τελικά να βρεθεί αντιμέτωπο με κάποια αυξανόμενα προβλήματα.

Το παιχνίδι βρέθηκε στην κορυφή της λίστας με τα downloads σε 68 χώρες, ωστόσο τον υψηλότερο τζίρο τον κατέγραψε σε μόλις 14 χώρες, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών SensorTower. Η μετοχή της Nintendo έκλεισε με πτώση 4,2% στο Τόκιο, σβήνοντας σχεδόν 1,5 δισ. δολ. από την αγοραία αξία της.

Την ίδια ώρα, η μετοχή της Partner DeNA Co., που βοήθησε στην ανάπτυξη του Super Mario Run, υποχωρούσε κατά 6,8%.

Στα ντεσού του νέου παιχνιδιού για κινητά που βάζει τον παίκτη υπό τη μορφή του διάσημου υδραυλικού που προσπαθεί να σώσει την πριγκίπισσα, εντοπίζεται και το ότι, αν και τα πρώτα τρία επίπεδα παρέχονται δωρεάν, τα υπόλοιπα 21 για να ξεκλειδώσουν απαιτούν πληρωμή 10 δολαρίων. Αυτό συνιστά μια μεγάλη αλλαγή από τα στάνταρντς των διασημότερων παιχνιδιών για κινητά στον πλανήτη που είναι δωρεάν, αλλά ενθαρρύνουν τους παίκτες να πληρώσουν για να αγοράσουν διάφορα items κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Σημειώνεται, πάντως, ότι το παιχνίδι λανσαρίστηκε αργά την Πέμπτη κι έτσι δεν αναμένεται οι παίκτες να αρχίσουν να πληρώνουν για τα πιο προχωρημένα επίπεδα, πριν ολοκληρώσουν τα τρία πρώτα που είναι δωρεάν.

«Το να έχεις προκαθορισμένη τιμή, σημαίνει ότι τα κέρδη θα είναι περιορισμένα, γιατί τα παιχνίδια για smartphones φέρνουν πολλά χρήματα μέσω των δωρεάν παροχών», αναφέρει ο Tomoaki Kawasaki, αναλυτής της Iwai Cosmo Securities. «Και πάλι η χαμηλή κατάταξη στα έσοδα, κυρίως στην Ιαπωνία, μπορεί να έχει ως αιτία το ότι το παιχνίδι λανσαρίστηκε πριν από μόλις λίγες ώρες», προσθέτει ο ίδιος.

Μέσα στο πρώτο 12ωρο λειτουργίας του στη Νέα Υόρκη, το Super Mario Run έφτασε στο Νο1 της κατάταξης εσόδων στις ΗΠΑ και στην 27η θέση στην Ιαπωνία από την 7η και την 107η αντιστοίχως αμέσως μετά το λανσάρισμά του στην αγορά. Αναφέρονται αυτές οι δύο αγορές, γιατί είναι και δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές για εφαρμογές.

«Δεν θα εκπλαγώ αν οι παίκτες επιλέξουν να δουν πόση ευχαρίστηση μπορούν να αντλήσουν από τα τρία πρώτα, δωρεάν επίπεδα, πριν αποφασίσουν να πληρώσουν για να πάνε παρακάτω», αναφέρει ο Randy Nelson, επικεφαλής έρευνας στα κινητά της SensorTower.

Aν και η Nintendo έδειξε πως μπορεί να τα καταφέρει, μέσω του πασίγνωστου Pokemon Go της εταιρείας Niantic νωρίτερα το 2016, το τεχνολογικό πόνημα δεν ήταν αυτό καθεαυτό δημιουργία των Ιαπώνων.

Τώρα, το Super Mario Run, δημιουργήθηκε κυρίως από τη Nintendo, με μερική βοήθεια από τη DeNA Co.

Το ερώτημα που ανακύπτει τώρα είναι το πώς θα τα πάει το Super Mario Run σε σύγκριση με το Pokemon Go, που προσέλκυσε πάνω από 500 εκατ. downloads και εξελίχθηκε σε πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο. Κατά το πρώτο τρίμηνο απέφερε έσοδα 600 εκατ. δολαρίων, παροτρύνοντας τους παίκτες να αγοράζουν εικονικά μέσα που θα τους βοηθούσαν να συλλέξουν πιο γρήγορα Πόκεμον.

«Οι παραδοσιακοί παίκτες της Nintendo είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ξοδέψουν», αναφέρουν κάποιοι αναλυτές, υπολογίζοντας ότι θα γίνουν περί τα 200 εκατ. downloads έως τα τέλη Μαρτίου, με το 1/10 των χρηστών να πληρώνουν 10 δολάρια για να κατεβάσουν όλη την έκδοση.

Μέχρι στιγμής, η αρχική λίστα με τις χώρες που θα «τρέξει» το Super Mario Run, δεν περιλαμβάνει την Κίνα, που αντιστοιχεί στο 1/4 του συνόλου των εσόδων από εφαρμογές.

Η απόφαση δε, να ανέβει το παιχνίδι πρώτα σε συσκευές της Apple, ενέχει τον κίνδυνο να απομονωθούν οι παίκτες με τεχνολογία Android, που αντιστοιχούν στα 2/3 των 2,3 δισ. smartphones που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως. Η βερσιόν για το λογισμικό της Google θα λανσαριστεί κάποια στιγμή το 2017, όπως ανακοίνωσε η Nintendo, χωρίς να δίνει συγκεκριμένη ημερομηνία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο