Για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και εμπορία ανθρώπων καταδικάστηκε ένας τυνήσιος φερόμενος ως καπετάνιος του πλοίου που ναυάγησε τον Απρίλιο του 2015 στα ανοικτά των ιταλικών ακτών.
Σχεδόν 700 άνθρωποι πέθαναν στο ναυάγιο αυτό και στον κατηγορούμενο επιβλήθηκε ποινή κάθειρξης 18 ετών στη δίκη του στην Κατάνη της Ιταλίας.
Μόλις 28 άνθρωποι επέζησαν από το ναυάγιο του μικρού πλεούμενου στα ανοικτά της Λιβύης. Πολλοί από τους μετανάστες και τους πρόσφυγες που μετέφερε ήταν παγιδευμένοι στο αμπάρι.
Ο Μοχάμεντ Αλί Μαλίκ, 28 ετών, ήταν ένας από τους ανθρώπους που διασώθηκαν. Αρνήθηκε ότι κυβερνούσε το μοιραίο πλοίο και διαβεβαίωσε πως είχε πληρώσει για το ταξίδι όπως και όλοι οι υπόλοιποι, αλλά το δικαστήριο της Κατάνης όπου δικάστηκε απέρριψε την υπεράσπισή του.
Καταδικάστηκε επίσης ένας 26χρονος Σύρος, ο Μαχμούντ Μπιχίτ, σε πέντε χρόνια φυλάκιση για εμπορία ανθρώπων. Σύμφωνα με επιζήσαντες, ο Μπιχίτ ήταν ορντινάτσα του καπετάνιου. Ο ίδιος διέψευδε ότι διέπραξε οποιοδήποτε αδίκημα.Και στους δύο επιβλήθηκαν επίσης πρόστιμα ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ. Οι συνήγοροί τους δήλωσαν ότι θα ασκήσουν έφεση στις καταδίκες.
“Θεωρούμε ότι έχουμε ορισμένα ισχυρά επιχειρήματα και θα προσπαθήσουμε να ενισχύσουμε κάποια από τα πιο αδύναμα σημεία της υπεράσπισης”, ανέφερε ο Μάσιμο Φεράντε, ο οποίος εκπροσωπεί τον Μαλίκ.
Η τραγωδία ανάγκασε τους ηγέτες της ΕΕ να ενισχύσουν σημαντικά τη δύναμη που εκτελεί αποστολές έρευνας και διάσωσης στη Μεσόγειο, εξέλιξη που τελικά οδήγησε στη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής ακτοφυλακής και συνοριοφυλακής.