Στην περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας στη βασική της μονάδα Volkswagen, συμφώνησαν τα εργατικά της συνδικάτα, με στόχο να αποφευχθούν αναγκαστικές απολύσεις στη Γερμανία έως το 2025.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα οδηγήσει σε ετήσια εξοικονόμηση 3,7 δισεκ. ευρώ και θα αυξήσει το λειτουργικό περιθώριο της μονάδας VW στο 4% έως το 2020 από 2% που αναμένεται φέτος.
Ο στόχος αυτός συνεχίζει να είναι χαμηλότερος σε σχέση με τις ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault και η Peugeot Citroen, που στοχεύουν σε λειτουργικό περιθώριο 6% το 2021.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, προσπαθεί να εξοικονομήσει περισσότερους πόρους στη μεγαλύτερή της μονάδα στην έδρα της στη Γερμανία, όπου οι δαπάνες είναι υψηλές Πρέπει επίσης να βρει δισεκατομμύρια ευρώ για να πληρώσει πρόστιμα και διακανονισμούς που σχετίζονται με το σκάνδαλο παραποίησης εκπομπών ρύπων, καθώς και τη στροφή της προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οχήματα χωρίς οδηγό.
Οι επικεφαλής των συνδικάτων της Volkswagen δήλωσαν ότι η διοίκηση συμφώνησε να αποφύγει τις αναγκαστικές απολύσεις στη Γερμανία έως το 2025, ένα βήμα που ανοίγει το δρόμο για την περικοπή 23.000 θέσεων εργασίας μέσω εξαγορών, πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και μείωσης του προσωπικού μερικής απασχόλησης.
Περικοπές θέσεων εργασίας θα υπάρξουν επίσης στη Βόρεια Αμερική, τη Βραζιλία και την Αργεντινή, ανακοίνωσε η VW, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες. Περίπου 114.000 υπάλληλοι εργάζονται για τη μονάδα της VW στη Γερμανία.
Οι συνδικαλιστές συμφώνησαν στις περικοπές με αντάλλαγμα τη δέσμευση της διοίκησης να δημιουργήσει 9.000 νέες θέσεις εργασίας στον τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυρίως στα εργοστάσια στη Γερμανία.