Ο αριθμός των δορυφόρων του ευρωπαϊκού συστήματος πλοήγησης Galileo θα αυξηθεί απότομα από 14 σε 18, καθώς για πρώτη φορά με μια και μόνη τετραπλή εκτόξευση, την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, θα τεθούν σε τροχιά ούτε ένας, ούτε δύο, αλλά τέσσερις δορυφόροι.
Ένας ευρωπαϊκός πύραυλος Αριάν 5 (Ariane 5) θα προωθήσει στο διάστημα τέσσερις δορυφόρους Gallileo. Ο Ariane θα χρησιμοποιήσει μία νέα αυτόνομη κεφαλή για να απελευθερώσει ταυτόχρονα τέσσερις πανομοιότυπους δορυφόρους.
Θα ακολουθήσουν μέσα στην επόμενη διετία δύο ακόμη εκτοξεύσεις πυραύλων Ariane-5, που θα θέσουν σε τροχιά και άλλους δορυφόρους. Μόλις ολοκληρωθεί, το σύστημα Galileo θα έχει 24 λειτουργικούς δορυφόρους και ένα επίγειο δίκτυο που θα παρέχει υπηρεσίες γεωεντοπισμού, πλοήγησης και συγχρονισμού.
Έως σήμερα, οι ρωσικοί πύραυλοι Σογιούζ (Soyuz) έχουν μεταφέρει μέχρι δύο δορυφόρους κάθε φορά. Η τετραπλή εκτόξευση παρουσιάζει πρόσθετες τεχνικές προκλήσεις.
Η άνοδος του πυραύλου έως το μεσαίο υψόμετρο της τροχιάς θα διαρκέσει 3,5 ώρες. Μετά το διαχωρισμό των τεσσάρων δορυφόρων, δύο ομάδες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και του Γαλλικού Οργανισμού Διαστήματος (CNES) θα αναλάβουν τον έλεγχο και θα καθοδηγήσουν ανά ζεύγη τους δορυφόρους στις προκαθορισμένες διαδρομές τους.
Από το 2011, η αρχική καθοδήγηση των δορυφόρων Galileo γίνεται εναλλάξ από το Κέντρο της ESA στο Ντάρμασταντ της Γερμανίας και από το Κέντρο της CNES στην Τουλούζ της Γαλλίας.
Όταν οι δορυφόροι έχουν τεθεί στις τροχιές τους, αναλαμβάνει πλέον το Κέντρο Ελέγχου των Galileo στο Όμπερπφαφενχόφεν της Γερμανίας για το υπόλοιπο της αποστολής τους.
Η εκτόξευση του Ariane 5 έχει προγραμματισθεί για τις 15:06 ώρα Ελλάδος της 17ης Νοεμβρίου από το ευρωπαϊκό διαστημοδρόμιο στο Κουρού της Γαλλικής Γουιάνα στη Νότια Αμερική. Μπορεί κανείς να την παρακολουθήσει ζωντανά μέσω του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος.
Εξάλλου, η ESA ανακοίνωσε ότι προχωρά κανονικά η ανάπτυξη του επόμενης γενιάς και αυξημένων δυνατοτήτων ευρωπαϊκού πυραύλου Ariane 6, ο οποίος αναμένεται να κάνει το παρθενικό ταξίδι του το 2020 και να είναι επιχειρησιακά πλήρως έτοιμος το 2023.