Τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου, η Samsung Electronics North America απηύθυνε «ειλικρινή συγνώμη» στους αμερικανούς καταναλωτές των προϊόντων της μετά τις διαδοχικές ανακλήσεις δύο εκδόσεων του πλέον ακριβού smartphone της αλλά και την πρόσφατη ανάκληση σχεδόν 3 εκατομμυρίων πλυντηρίων άνω φόρτωσης από την αμερικανική αγορά.
Όλα, ανακλήθηκαν λόγω κινδύνου τραυματισμού -είτε από έκρηξη και ανάφλεξη του smartphone Note7 ή από την αποσυναρμολόγηση και εκτόξευση τμημάτων στα πλυντήρια άνω φόρτωσης που διατέθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τα γνωστά περιστατικά ανάφλεξης και κυρίως, τραυματισμού από Note7 σε οποιοδήποτε από τα δύο μοντέλα που διατέθηκαν πριν ανακληθούν -στην πλειονότητά τους, 85% κατά τη Samsung- ήταν λιγοστά. Για το πρώτο Note7, η Samsung αναφέρθηκε σε τριάντα πέντε περιστατικά στα οποία Galaxy Note 7 έπιασαν φωτιά ή σημείωσαν έκρηξη, συμπληρώνοντας ότι δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί. Είχε επίσης αναφερθεί η εκτίμηση ότι περίπου 24 στο εκατομμύριο μπορεί να είχαν μια προβληματική μπαταρία (δεν μπορούσαν όμως να διαχωριστούν).
Η ανάφλεξη της μπαταρίας του ολοκαίνουριου smartphone στα χέρια ενός 6χρονου παιδιού στη Νέα Υόρκη, το τζιπ που έπιασε φωτιά στη Φλόριντα ενώ το Note7 φορτιζόταν και η πυρκαγιά που ξέσπασε σε ένα γκαράζ στη Ν.Καρολίνα και πάλι λόγω του τηλεφώνου, είναι μερικά μόνο από τα περιστατικά που έγιναν μόλις γνωστά αφού ο νοτιοκορεάτης κατασκευαστής ανακάλεσε την premium συσκευή του. Πάντως, τα περιστατικά δεν ήταν μόνο τριάντα πέντε: Η υπηρεσία Health Canada ανέφερε απευθυνόμενοι στους Καναδούς ότι στις ΗΠΑ η Samsung έχει λάβει αναφορές για 70 περιστατικά στα οποία το τηλέφωνο έπιασε φωτιά.
Στα γνωστά περιστατικά με τα πλυντήρια άνω φόρτωσης, μια γυναίκα που είδε το πλυντήριό της να εκρήγνυται «σαν βόμβα», όταν παρακεί έπαιζε ο 4χρονος γιος της και εκείνη άδειαζε το στεγνωτήριο. Άλλος περιγράφει πως άνοιξε το πλυντήριο, εκτοξεύοντας θραύσματα και νερό παντού έτσι ώστε εάν υπήρχε κάποιος κοντά θα τραυματιζόταν με βεβαιότητα, όπως περιγράφει και μια ακόμα γυναίκα για το περιστατικό με το δικό της πλυντήριο άνω φόρτωσης που αποσυντέθηκε με κρότο και παραμόρφωσε την πόρτα του γκαράζ όπου βρισκόταν.
Η εταιρεία δηλώνει λύπη δια στόματος του Γκρέγκορι Λι, προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του εταιρείας για την Βόρεια Αμερική «επειδή, δεν τηρήσαμε την υπόσχεσή μας για την βέλτιστη ασφάλεια και ποιότητα».
Εντούτοις, στις ολοσέλιδες καταχωρίσεις σε Wall Street Journal, The New York Times και The Washington Post ο Λι δεν αναφέρεται στα αίτια των διαδοχικών ανακλήσεων ούτε αποκαλύπτει ποια ήταν η αιτία που προκάλεσε το πρόβλημα.
Στο πρώτο Note7 που κυκλοφόρησε στις αρχές Αυγούστου και αποσύρθηκε λίγο αργότερα δόθηκε η εξήγηση ότι επρόκειτο για κατασκευαστικό λάθος στις μπαταρίες ενός προμηθευτή (χωρίς να κατονομάζεται, ενώ και η ίδια η Samsung κατασκευάζει μπαταρίες). Μετά όμως την δημοσίευση περιστατικού σε αμερικανική πτήση με το δεύτερο «ασφαλές» Note7, η Samsung εξαναγκάστηκε να ανακαλέσει και το δεύτερο μοντέλο και τελικά γρήγορα να αποφασίσει τη διακοπή της λειτουργίας των γραμμών παραγωγής. Το Note7 αποτελεί ένα κακό παράδειγμα που έχει ήδη σημαδέψει τον μεγαλύτερο κατασκευαστή smartphone με Android στον κόσμο, και έχει αναπόφευκτα αφήσει τα σημάδια του στη βιομηχανία ηλεκτρονικών.
Πάντως, στις ολοσέλιδες καταχωρίσεις ο Λι δεσμεύεται ότι η Samsung θα επαν-εξετάσει από κάθε σκοπιά τη συσκευή, το hardware, το software, την κατασκευαστική διαδικασία και τη δομή της μπαταρίας. Θα κινηθούμε ό,σο πιο γρήγορα μπορούμε, αλλά θα ξοδέψουμε όσο χρόνο χρειαστεί για να πάρουμε τις σωστές απαντήσεις», καταλήγει η ανοικτή επιστολή.
Τo Galaxy Note7 αναμενόταν στην Ελλάδα μετά τις 16 Σεπτεμβρίου, εντούτοις η Samsung εξέδωσε ανακοίνωση που αφορά τυχόν κατόχους του επίμαχου μοντέλου στην Ελλάδα, τους οποίους καλεί να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών της Samsung στα τηλέφωνα από σταθερό: 801 11 SAMSUNG (801 11 7267864) και από κινητό: 210 6897691 και στην Κύπρο στο τηλέφωνο 800 94000 (από σταθερό).