Αυτοκίνητο

Audi Q2: Αυτοκίνητο… από το μέλλον

Ένα δυνατό μοντέλο SUV προηγμένης τεχνολογίας.

​Είθισται η τελευταία χρονικά προσθήκη στην γκάμα ενός κατασκευαστή να είναι εκείνη που φέρει τις πλέον προηγμένες τεχνολογικά εφαρμογές. Καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα της επιτρέψουν να παραμείνει επίκαιρη τα χρόνια που θα ακολουθήσουν μέχρι και την νομοτελειακή αντικατάστασή της.

Το Audi Q2 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Αν και το μικρότερο σε διαστάσεις όχημα ελεύθερου χρόνου στην γκάμα της Audi, απολαμβάνει ένα ξεκάθαρο τεχνολογικό προβάδισμα σε σχέση με τα Q3 και Q5, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να συγκριθεί και με το Q7.

Αφετηρία για το Q2 αποτελεί το δάπεδο που έχει γίνει γνωστό με την κωδική ονομασία MQB. Πέρα από την ευελιξία της, η οποία επιτρέπει στους μηχανικούς της Audi να διαφοροποιούν τη διάταξη της πίσω ανάρτησης ανάλογα με την έκδοση (ημι-άκαμπτος άξονας για τις εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, πολλαπλοί σύνδεσμοί για τις τετρακίνητες εκδόσεις), η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έχει συμβάλλει καθοριστικά στον περιορισμό του συνολικού βάρους.

Στον σχεδιασμό των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος πιστώνονται οι εντυπωσιακές αεροδυναμικές επιδόσεις, ένας ακόμα παράγοντας που συντελεί στον περιορισμό των ενεργειακών απαιτήσεων.

Μιλώντας για την κατανάλωση καυσίμου, ο λόγος αναπόφευκτα περνά στους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel που απαρτίζουν τη νεοσύστατη γκάμα του αυτοκινήτου.

Ανάμεσα σε αυτούς ξεχωρίζει το τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 999 κ.εκ., το οποίο με τη βοήθεια ενός υπεροσυμπιεστή καυσαερίων φτάνει σε απόδοση τους 116 ίππους και τα 200 Nm ροπής.

Με βάρος που δεν ξεπερνά τα 88 κιλά, αλουμινένια έμβολα και σύστημα άμεσου ψεκασμού πίεσης 250 bar, ο TFSI κινητήρας του 1,0 λίτρου διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, η οποία μάλιστα καθιστά περιττή την παρουσία άξονα αντιστάθμισης κραδασμών.

Ιδιαίτερο τεχνολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο TFSI κινητήρας των 1,4 λίτρων, ο οποίος διαθέτει τη δυνατότητα αδρανοποίησης, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του, μεγιστοποιώντας με αυτόν τον τρόπο την εξοικονόμηση καυσίμου.

Για τις μικρότερες ισχύος εκδόσεις βενζίνης ή diesel, ως εναλλακτική του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων προσφέρεται το γνωστό ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Αντιθέτως, οι κορυφαίες και αποκλειστικά τετρακίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου (2.0 ΤFSI και 2.0 ΤDI με 190 ίππους) προσφέρονται με ένα νέο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -S tronic στη γλώσσα των Γερμανών- που υπόσχεται μειωμένες μηχανικές τριβές, ενώ διαθέτει και πιο μακριά κλιμάκωση.

Σε ό,τι αφορά το σύστημα τετρακίνησης, το κεντρικό διαφορικό αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μπορεί να μεταφέρει ως και το 50% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.

Την παρουσία του αυτοκινήτου μακριά από την άσφαλτο ενισχύει και η off road λειτουργία των ABS και ESC, με το δεύτερο μάλιστα να προσφέρει την επιλογή της πλήρους απενεργοποίησης.

Έστω και προαιρετικά το Αudi Q2 εξοπλίζεται με το σύστημα drive select που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, όπως και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (εκδόσεις S Line).

Το προηγμένο τεχνολογικά προφίλ του «μικρού» SUV της Audi συμπληρώνεται από τους προβολείς τεχνολογίας LED καθώς και τις εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που συναντά κανείς στο εσωτερικό του.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων –το γνωστό virtual cockpit- με την οθόνη των 12,3 ιντσών είναι αυτός που ξεχωρίζει, ωστόσο, στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου μπορεί να βρει κανείς τόσο το σύστημα προβολείς ενδείξεων στο παρμπρίζ (Head-Up Display) όσο και μια σειρά εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας που βασίζονται στα δεδομένα τα οποία συλλέγονται από κάμερες και ραντάρ, μειώνοντας θεαματικά τις πιθανότητες εμπλοκής του αυτοκινήτου σε κάποιο σοβαρό ατύχημα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο