Αυτοκίνητο

Comma One: Τίτλοι τέλους στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης

O Τζορτζ Χοτζ εγκαταλείπει τα σχέδια του για καινοτομία στην αυτόματη οδήγηση.

​Μετά την παρέμβαση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ, ο πολυμήχανος νεαρός Τζορτζ Χοτζ αναγκάζεται να εγκαταλείψει την ανάπτυξη ενός συστήματος που θα προσέδιδε ικανότητες αυτόματης οδήγησης σε κοινά αυτοκίνητα με κόστος 999 δολαρίων.

Η Υπηρεσία απαίτησε αποδείξεις ότι το Comma One θα είναι ασφαλές, σημειώνοντας ότι δεν είναι αρκετή η επισήμανση ότι «το σύστημα δεν αναλαμβάνει τα καθήκοντα του οδηγού». Η επισήμανση αυτή συνοδεύει πολλά από τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης.

Ξέρατε ότι… Η Γερμανία απαίτησε από την Tesla να σταματήσει να προωθεί τα οχήματά της στη γερμανική αγορά ως αυτοκίνητα με αυτόματο πιλότο, προσθέτοντας πως η χρήση του όρου Autopilot είναι παραπλανητική για το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης και δημιουργεί εσφαλμένες προσδοκίες στους οδηγούς.

Στην τελευταία ανάρτησή του στο μπλογκ της Comma.ai, o Χοτζ γράφει ξεκάθαρα πως το Comma One δεν είναι σύστημα αυτόνομης οδήγησης, αλλά ένα σύστημα όπως αυτά που βοηθούν το αυτοκίνητο να διατηρήσει την πορεία του στην ίδια λωρίδα (lane keep assist) ή αυτά της υποβοηθούμενης οδήγησης (adaptive cruise control). Τέτοια συστήματα έχει το υποστηριζόμενο Honda 2016/17 Civic with Sensing, μόνο που το Comma One είναι καλύτερο, έγραφε στις 20 Οκτωβρίου 2016 ο νεαρός χάκερ.

Τώρα, με ένα σύντομο tweet ο Χοτζ ανακοίνωσε τη διακοπή του προγράμματος και κατέληξε γράφοντας «θα προτιμούσα να ξοδέψω ολόκληρη τη ζωή μου αναπτύσσοντας τεχνολογία από το να διαπραγματεύομαι με ρυθμιστές και δικηγόρους. Δεν αξίζει».