Αυτοκίνητο

T&E: Ποιοι πετρελαιοκινητήρες ρυπαίνουν πραγματικά

Η T&E ανέλυσε τα δεδομένα από τις δοκιμές εκπομπών ρύπων περίπου 230 αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα. Τα αποτελέσματα...

​Πέρυσι τέτοια εποχή, αμέσως μετά την έκθεση της Φρανκφούρτης, ο Όμιλος Volkswagen βρέθηκε στο επίκεντρο του σκανδάλου, του επονομαζόμενου Dieselgate. Σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στις ΗΠΑ και έφεραν πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας προγενέστερης της Euro 6, βρέθηκε λογισμικό που αναγνώριζε ότι το όχημα δέχεται έλεγχο ρύπων και έριχνε αυτόματα τις εκπομπές. 

Τι γίνεται όμως ένα χρόνο μετά; Πόσο επικίνδυνοι είναι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες για τη δημόσια υγεία; Τα αποτελέσματα έρευνας του Transport & Environment (T&E), οργανισμού-ομπρέλα των ευρωπαϊκών μη κυβερνητικών οργανώσεων, προκαλούν έκπληξη. Δείχνουν ότι οι Euro 6 diesel της Volkswagen είναι οι πιο καθαροί στην αυτοκινητοβιομηχανία αυτή τη στιγμή!

Η T&E ανέλυσε τα δεδομένα από τις δοκιμές εκπομπών ρύπων περίπου 230 αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα. 

Τι έδειξαν τα τεστ; Ότι όλοι οι diesel ξεπερνούν τα επιτρεπτά επίπεδα οξειδίου του αζώτου (NOx), οι υψηλές εκπομπές του οποίου ευθύνονται για σοβαρές ασθένειες, όπως άσθμα, βρογχίτιδα και εμφύσημα (πάθηση των πνευμόνων). Ο περιορισμός του NOx επιτυγχάνεται μέσω της τεχνολογίας επιλεκτικής κατάλυσης (SCR), η οποία εφαρμόζεται στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες, όμως φαίνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει πράξει αρκετά έως σήμερα.

Τις υψηλότερες εκπομπές NOx εμφάνισαν οι diesel των Fiat και Suzuki, 15 φορές πάνω από τα νόμιμα επίπεδα! Ακολουθούν τα Renault-Nissan (14 φορές) και τα Opel (10 φορές).

Οι λιγότεροι «βρώμικοι» diesel είναι αυτοί της Volkswagen με 2 φορές πάνω από τα στάνταρ της νόρμας Euro 6. «Ένα χρόνο μετά τη διαπίστωση από τις αρχές των ΗΠΑ ότι η Volkswagen “έκλεβε”, όλες οι μάρκες εξακολουθούν να πουλάνε ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα οχήματα, με την ανοχή των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων. Οι χώρες της Ευρώπης θα πρέπει να σταθεί δίπλα στους πολίτες τους και να σταματήσει αυτή τη συγκάλυψη. Μόνο η ανάκληση όλων των ρυπογόνων diesel αυτοκινήτων θα καθαρίσει την ατμόσφαιρα και θα επαναφέρει την αξιοπιστία του ευρωπαϊκού νομικού συστήματος», δήλωσε ο Greg Archer, διευθυντής του τομέα Καθαρών Οχημάτων στην T&E.

Οι υπολογισμοί της T&E είναι ότι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης 29 εκατ. diesel ΙΧ και βαν που χαρακτηρίζονται ως «βρώμικα». Τα Euro 5 εκπέμπουν τουλάχιστον τριπλάσια επίπεδα NOx. Μόνο 1 στα 4 αυτοκίνητα diesel που κυκλοφόρησαν μετά το 2011 πληρούν τις προδιαγραφές. Τα περισσότερα «βρώμικα» diesel κυκλοφορούν στη Γαλλία (5,5 εκατ.) και ακολουθούν η Γερμανία (5,3 εκατ.), η Μ. Βρετανία (4,3 εκατ.), η Ιταλία (3,1 εκατ.), η Ισπανία (1,9 εκατ.) και το Βέλγιο (1,4 εκατ.).

Οι τιμές εκπομπών ρύπων προέρχονται από τις κυβερνήσεις Μ. Βρετανίας, Γαλλίας και Γερμανίας αλλά και μεγάλη δημόσια βάση δεδομένων. Οι δοκιμές έγιναν στο δρόμο υπό ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης και όχι σε κάποιον εργαστηριακό πάγκο.