Αυτοκίνητο

Επίσημη παρουσίαση του I.D Concept (vid)

Κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων (125 kW), με την εταιρία να μην αποκαλύπτει τη χωρητικότητα των μπαταριών του. Η αυτονομία θα ξεκινάει από τα 400 χιλιόμετρα και θα φτάνει μέχρι τα 600 χιλιόμετρα για την κορυφαία έκδοση.

H Volkswagen παρουσίασε επίσημα το I.D Concept, το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό πρωτότυπο. Η γερμανική εταιρία δηλώνει πως το πρωτότυπο είναι τόσο επαναστατικό, όσο ήταν το Beetle πριν από επτά δεκαετίας, προτού εξελιχθεί στο best-seller μοντέλο του προηγούμενου αιώνα.

Οι πίσω πόρτες είναι συρόμενες, με το παρμπρίζ να επεκτείνεται και στην οροφή, εκεί όπου υπάρχουν τέσσερα κυκλικά στοιχεία τα οποία είναι ραντάρ αυτόνομης οδήγησης. Το πρωτότυπο θα έχει παρόμοιο μέγεθος με το Golf, αλλά η VW υπόσχεται το μινιμαλιστικό εσωτερικό του να είναι περίπου τόσο μεγάλο όσο αυτό του Passat. Το πρωτότυπο μας δείχνει το πως θα μοιάζει η έκδοση παραγωγής, η οποία θα κατασκευαστεί πάνω στην αρθρωτή MEB πλατφόρμα της VW και θα περάσει στη παραγωγή το 2020. Η νέα πλατφόρμα σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα που χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων- λιθίου, με το VW I.D Concept να έχει αυτονομία 600 χλμ.

Κινείται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων (125 kW), με την εταιρία να μην αποκαλύπτει τη χωρητικότητα των μπαταριών του, αλλά να αναφέρει ότι όταν το αυτοκίνητο θα περάσει στην παραγωγή, θα πωλείται με πολλαπλά πακέτα μπαταριών, κατά τα πρότυπα της Tesla, με αυτονομία που θα ξεκινάει από τα 400 χιλιόμετρα μέχρι τα 600 χιλιόμετρα για την κορυφαία έκδοση.

Οι μπαταρίες με την ελάχιστη αυτονομία των 400 χιλιομέτρων αναμένεται να τις δούμε στα μίνι και στα μικρά αυτοκίνητα της εταιρείας, ενώ οι μπαταρίες με την μεγαλύτερη αυτονομία των 600 χιλιομέτρων θα είναι διαθέσιμες για τα μεγαλύτερα μοντέλα της και ίσως την δούμε και στο ηλεκτρικό SUV που ετοιμάζει.

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,1 μέτρα, 15,2 εκατ. μικρότερο από το Golf, έχοντας ωστόσο 12,7 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Στο εσωτερικό με ια υπερ-μινιμαλιστική προσέγγιση, το μόνο φυσικό κουμπί είναι αυτό των αλάρμ, ενώ αντί για επιλογέα ταχυτήτων συναντάμε κουμπιά στο κάτω μέρος του ταμπλό (Park, Reverse, Neutral και Drive).

Η VW μέχρι το 2020 που θα περάσει στην παραγωγή το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θέλει να καταφέρει να μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής και κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που είναι σήμερα. Οι μειώσεις αυτές θα φέρουν οφέλη στους καταναλωτές, αφού θα μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πιο προσιτές τιμές, οι οποίες θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τα συμβατικά βενζινοκίνητα ή ντίζελ αυτοκίνητα. Στόχος της VW είναι να πουλά 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025, με το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα. H VW ανακοίνωσε πως θα δημιουργήσει μια νέα εταιρία, την 13η του VW Group, η οποία θα προσθέσει και υπηρεσίες κινητικότητας με τη μορφή carpooling σε συνεργασία με την Gett, παρόμοια με εκείνες των Uber και Lyft. Η 13η μάρκα του VW Group έχει ως στόχο να γίνει ο ηγέτης στη παροχή υπηρεσιών αστικής κινητικότητας έως το 2025. Το όνομα της εταιρίας θα ανακοινωθεί τον Νοέμβριο.

To I.D θέτει τα θεμέλια για να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν θα περάσει στην αγορά το 2020, με τις μπαταρίες να είναι τοποθετημένες στο δάπεδο και τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, εκεί όπου βρίσκεται και η κίνηση. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ID Pilot θα είναι διαθέσιμο στην αγορά από το 2025 και θα ενεργοποιείται με το άγγιγμα του λογότυπου της VW στο τιμόνι, με το αυτό να εξαφανίζεται μέσα στο ταμπλό, προσφέροντας έτσι στον οδηγό περισσότερο χώρο. Το I.D Concept δεν έχει κλειδί, μιας και αυτό έχει αντικατασταθεί από ένα smartphone που λειτουργεί ως Ψηφιακό Κλειδί, με την VW να ετοιμάζει και το Volkswagen ID, έναν cloud λογαριασμό-προσωπικό προφίλ (Volkswagen Automotive Cloud) που θα αποθηκεύει δεκάδες πληροφορίες, όπως προσωπικές ρυθμίσεις για το κάθισμα και τον έλεγχο του κλιματισμού, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, λίστες αναπαραγωγής, ρυθμίσεις του συστήματος ήχου, στοιχεία επικοινωνίας κτλ.

Στις σχετικές ειδήσεις, ο Herbert Diess πρόεδρος της VW δήλωσε πως εξετάζουν αν πρέπει να αυξήσουν την διαθέσιμη γκάμα τους στις Η.Π.Α προκειμένου να αποκατασταθεί η φήμη της εταιρίας, ενώ στο περίπτερο της VW στο Παρίσι βρίσκεται και το e-Golf Touch.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο