Οικονομία

Καστέλι: Παράταση ενός μήνα για τις προσφορές

Μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε προς το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ η συντριπτική πλειοψηφία από τις κοινοπραξίες εγχώριων και ξένων εταιρειών.

Παράταση ενός μήνα, ως τις 27 Οκτωβρίου, πήρε η προθεσμία για την υποβολή προσφορών για την κατασκευή και παραχώρηση νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ.Σπίρτζη, ορίζεται νέα ημερομηνία κατάθεσης προσφορών, η 27η Οκτωβρίου, μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε η συντριπτική πλειοψηφία από τις κοινοπραξίες εγχώριων και ξένων εταιρειών, οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο διαγωνισμό και την υλοποίηση του έργου.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, Χρήστος Σπίρτζης, για την απόφαση που αφορά το έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης, σημειώνει: «Eίναι αποτέλεσμα της ενεργής και αποτελεσματικής διαβούλευσης που διενεργεί του ΥΠΟΜΕΔΙ με τις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες. Διασφαλίζει με ακόμη καλύτερους όρους, τον υγιή ανταγωνισμό των συμμετεχόντων και την προσέλκυση (ήδη εκδηλωμένου) επενδυτικού ενδιαφέροντος υψηλών προδιαγραφών. Προστατεύει τα συμφέροντα του Δημοσίου, ούτως ώστε να υλοποιηθεί και να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, ως έργο και επένδυση, καταλύτης για την Κρήτη και την εθνική οικονομία».

Στην ίδια απόφαση, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου περιλαμβάνονται δύο σημαντικές αλλαγές των όρων στα τεύχη δημοπράτησης, οι οποίες, «στοχεύουν στη βελτίωση των όρων συνεργασίας του δημοσίου με τα πιθανά επενδυτικά σχήματα και την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού».

Ειδικότερα, η πρώτη αλλαγή αφορά θέματα διαιτησίας στο έργο, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου από διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου και επιδιαιτητή αναγνωρισμένο από το διαιτητικό δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι.

Η δεύτερη αλλαγή θωρακίζει το δημόσιο χαρακτήρα του έργου, αποκλείοντας ακόμη και μελλοντική παράδοση του αεροδρομίου του Καστελίου σε ιδιώτες. Μάλιστα, εξασφαλίζει για το Δημόσιο δεσπόζουσα θέση: Στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του Δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% της Εταιρείας Κατασκευής και Λειτουργίας του Αερολιμένα και σε καμία περίπτωση το προαναφερθέν ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό σχήμα, δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο του 35% σε όλη την διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.