(upd)Ευθεία επίθεση κατά του πρωθυπουργού, αποδίδοντας του ρόλο απολογούμενου για όσα συμβαίνουν στη χώρα τον τελευταίο καιρό, εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη Βουλή κατά την προ ημερησία συζήτηση για την Παιδεία.
Κάνοντας μία σύγκριση με την Αριστερά του 1989 και τη σημερινή, ο ίδιος έκανε λόγο για το ειδικό βάρος, που είχε η Αριστερά τότε του Χαρίλαου Φλωράκη.
Αναφερόμενος στη στάση, που κράτησε τότε η Αριστερά στη δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη, αφού σημείωσε ότι τότε η Αριστερά είχε ηγεσία με αξίες και αξιοπιστία, ο επικεφαλής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης τόνισε ότι σήμερα η Αριστερά έχει μία ηγεσία, χωρίς αξίες και με ηγεσία τον κ. Τσίπρα και τον κ. Παππά.
Συνεχίζοντας τα “πυρά” του, ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε από τον πρωθυπουργό να κάνει αύριο προ ημερησίας συζήτηση για το νέο τρίγωνο διαπλοκής και γενικά για τη διαπλοκή στη χώρα. Τολμήστε, είπε, να κάνετε αυτή τη συζήτηση.
“Κάνατε μια ομιλία σαν να μην έχετε ακούσει τίποτα για τον κ. Καλογρίτσα, την Τράπεζα Αττικής. Τα προσπεράσατε σαν να είναι αδιάφορα”, είπε ο επικεφαλής της “γαλάζιας” παράταξης και συνέχισε: “Θα μιλήσω για την παιδεία και δεν θα αποπροσανατολίσω. Μια ιδεοληπτική κυβέρνηση καταστρέφει την παιδεία. Θέλει ο κ. Τσίπρας να διχάσει, εμείς να ενώσουμε. Στην παιδεία πετιέται στο καλάθι των αχρήστων το σημαντικότερο κεκτημένο: ό,τι μετατρέψαμε την παιδεία σε πλαίσιο συναίνεσης. Όταν η ΝΔ ψήφισε το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου, έκλεισε το πλαίσιο της αντιπαράθεσης στον συγκεκριμένο χώρο και έφερε την κοινή λογική. Είχαμε το θάρρος να κάνουμε αυτό που ήταν χρήσιμο για τον τόπο και όχι αναγκαστικά ωφέλιμο για το κόμμα”.
“Σε λίγους μήνες γκρεμίστηκε ό,τι χτίστηκε”, τόνισε ο αρχηγός της ΝΔ. Η γνώση είναι το μόνο, που βοηθά σε έναν κόσμο, που αλλάζει κάθε στιγμή και η κυβέρνηση αναμοχλεύει τις πιο σκοτεινές πρακτικές άλλων εποχών. Ο κ. Τσίπρας αναδείχτηκε ως καταληψίας, έτσι απέκτησε τις πρώτες του περγαμηνές, θύμισε. Δεν ξεχάσατε τίποτα απ’ όσα κάνατε και δεν μάθατε τίποτα”, συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Στη συνέχεια, ο ίδιος επιτέθηκε και στο Νίκο Φίλη και στους χειρισμούς του υπουργού, ο οποίος βρίσκεται στο στόχαστρο λόγω προκλητικών δηλώσεων. “Ακούμε τα ίδια κλισέ συνθήματα: ελάχιστη προσπάθεια, πασπαλισμένη με καταλήψεις. Σε άλλους τομείς της οικονομίας εφαρμόζετε τα μνημόνια που υπογράψατε και κάνετε αλλαγές. Στην παιδεία δεν κάνετε καμία προσπάθεια. Ο κ. Φίλης έχει όλα τα προσόντα για να ξηλώσει την αριστεία και τη φιλομάθεια”.
“Το δημόσιο σχολείο έχει σημαντικό ρόλο”, τόνισε ο ίδιος. “Η πολιτεία πρέπει να δίνει ίσες ευκαιρίες. Το πού θα φτάσει κάποιος εξαρτάται από το ταλέντο του και από την ίδια την τύχη”, σημείωσε. Η αριστεία είναι στάση ζωής, επεσήμανε.
Αλλεργία… στην αξιολόγηση
Ο επικεφαλής της ΝΔ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει αλλεργία σε κάθε έννοια αξιολόγησης και όπως είπε, στα δημοτικά σχολεία υπονομεύτηκε το 35% των σχολείων με την κατάργηση του ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος.
Σε ό,τι αφορά στα γυμνάσια, ο ίδιος μίλησε για την επαναφορά του 9,5 για την προαγωγή. «Ο μόνος τρόπος να μην περάσεις την τάξη είναι να κάνεις αίτηση», μου είπε ένας καθηγητής, σημείωσε.
Ο κ. Μητσοτάκης επιτέθηκε στην κυβέρνηση, γιατί επανέφερε τον συνδικαλισμό στην επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση. “Κριτήριο για τις επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων αποτελεί η ψηφοφορία στο σύνολο των διδασκόντων. Ετσι επιλέγεται όχι ο καλύτερος, αλλά ο αρεστός”, είπε.
Στο επίκεντρο βέβαια βρέθηκαν οι αιώνιοι φοιτητές, με τον κ. Μητσοτάκη να αφήνει αιχμές κατά του υπουργού Παιδείας, λέγοντας ότι «ο κ. Φίλης αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του».
Τα ιδιωτικά σχολεία
Στο μεταξύ, τα “πυρά” απλώθηκαν και στην ιδιωτική εκπαίδευση. “Γιατί αποκλείονται τα ιδιωτικά σχολεία από το να εφαρμόζουν ένα πιο διευρυμένο πρόγραμμα”; αναρωτήθηκε ο κ. Μητσοτάκης.
Ο αρηχγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κατηγόρησε την κυβέρνηση για νομοσχέδιο-έκτρωμα σε ό,τι αφορά στα μεταπτυχιακά προγράμματα, καθώς πλήττεται η αυτονομία των πανεπιστημίων. “Την αξία ενός μεταπτυχιακού την κρίνει η αγορά και όχι η κυβέρνηση με μετασοβιετικού τύπου αποφάσεις”, τόνισε.
Το επίμαχο ζήτημα των… Θρησκευτικών
Φυσικά από την ομιλία του κ. Μητσοτάκη δεν θα μπορούσε να λείπει το ζήτημα με τα Θρησκευτικά, καθώς οι αλλαγές Φίλη έχουν προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις.
“Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των Θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία. Αυτό πρέπει να γίνεται βάσει μελέτης. Το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν αφορμή για να δρομολογήσετε μια τυφλή σύγκρουση”, τόνισε.