“Κληρώνει” απόψε για την “τύχη” του ΔΕΣΦΑ, ανήμερα μάλιστα της ψήφισης του νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα στη Βουλή, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται νομοθετική ρύθμιση του Πάνου Σκουρλέτη για την απεμπλοκή από το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Socar καταφτάνουν σήμερα, Τρίτη στην Αθήνα και ετοιμάζονται για σκληρό “ροκ” με την ελληνική πλευρά, όσον αφορά στο κομμάτι της εξαγοράς, τη στιγμή που η κυβέρνηση βάλλεται και από άλλα σοβαρά “μέτωπα”.
Από την πλευρά της ωστόσο η Αθήνα εξετάζει μία συμβιβαστική λύση, έτσι ώστε να μην οδεύσει προς “ναυάγιο” και αυτή η αποκρατικοποίηση, με τους δανειστές να σφίγγουν το ζωνάρι στην κυβέρνηση για τήρηση των συμφωνηθέντων ως προς το σκέλος των ιδιωτικοποιήσεων.
Στο πολυνομοσχέδιο, που αναμένεται να έχει ψηφιστεί έως το βράδυ της Τρίτης, περιλαμβάνεται τροποποίηση διάταξης που αφορά τον προσδιορισμό των τελών χρήσης δικτύου του φυσικού αερίου προκειμένου να δοθεί «χώρος» στη διαπραγμάτευση με τη Socar και να κλείσει έως το τέλος της εβδομάδας η συμφωνία για την πώληση του ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, «η ανακτήσιμη διαφορά του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τα έτη 2006-2015, επιμερίζεται για τα έτη από το 2017 και μετά από τη ΡΑΕ με την αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ.3».
Με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα, η ανακτήσιμη διαφορά του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για τα έτη 2006-2015 κατανέμεται ισόποσα σε κάθε ένα έτος από τα επόμενα 40 έτη. Με τη νέα ρύθμιση η ΡΑΕ θα έχει τη δυνατότητα να καθορίσει τη διάρκεια αλλά και τον τρόπο κατανομής της ανακτήσιμης διαφοράς. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, «δεδομένου ότι η σύνταξη και αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης αποτελεί αρμοδιότητα της ΡΑΕ, κρίθηκε σκόπιμο και επιβεβλημένο να καθορίζει η ίδια, το χρονικό διάστημα εντός του οποίου θα επιμεριστεί η ανακτήσιμη τιμή στα έτη 2017 και μετά.»