Τεχνολογία

Facebook: Υπολογιζόταν λάθος ο μέσος χρόνος θέασης βίντεο από χρήστες

Παραδέχτηκε ότι υπολογίστηκε (και προωθήθηκε στους πελάτες) λάθος μέσος όρος θέασης βίντεο από τους χρήστες του κατά τα τελευταία δύο χρόνια.

Σε ένα πρωτοφανές «mea culpa» προέβη το Facebook, το οποίο παραδέχτηκε ότι υπολογίστηκε (και προωθήθηκε στους πελάτες) λάθος μέσος όρος θέασης βίντεο από τους χρήστες του κατά τα τελευταία δύο χρόνια- ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, καθώς το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έχει «ποντάρει» σημαντικά στο βίντεο για την εξέλιξή του.

Ένας διαφημιστής ανέφερε, σύμφωνα με το BBC, πως, σε κάποιες περιπτώσεις, τα στατιστικά παρουσίαζαν εκτιμήσεις υψηλότερες μέχρι και 80% σε σχέση με τα πραγματικά δεδομένα- κάτι που έχει προκαλέσει δυσφορία στον διαφημιστικό χώρο, καθώς τα στατιστικά αυτά του Facebook είναι αυτά στα οποία βασίζονται για να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με το πόσο έχει απήχηση στους καταναλωτές το βίντεο υλικό τους. Από πλευράς του, το Facebook διαβεβαιώνει ότι το λάθος έχει διορθωθεί και ότι δεν έχει αλλάξει το πόσο χρεώνονταν οι διαφημιστές.

Το συγκεκριμένο σφάλμα επηρέαζε τη μέση διάρκεια θέασης βίντεο (average duration of video viewed)- ωστόσο, η μέθοδος μέτρησης δεν περιελάμβανε τους θεατές που έβλεπαν βίντεο για χρονική διάρκεια κάτω των τριών δευτερολέπτων. Αυτό είχε αποτέλεσμα να ανεβαίνει ο μέσος όρος θέασης του κάθε βίντεο.

Η εταιρεία έχει μετονομάσει το συγκεκριμένο στατιστικό εργαλείο σε «μέσο χρόνο παρακολούθησης», και άρχισε να το χρησιμοποιεί για τη συλλογή στοιχείων αργά τον περασμένο μήνα.

Ωστόσο, οι αντιδράσεις από πλευράς των διαφημιστών είναι έντονες, με την Publibis -μεγάλο όνομα του χώρου- να χαρακτηρίζει το συμβάν «απαράδεκτο», όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal, προσθέτοντας ότι υπογραμμίζεται η ανάγκη επικύρωσης των στατιστικών που συλλέγονται από το Facebook από «τρίτους».